Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie heeft er tijd om eens met me te mailen?

  • Josette

    Hallo daar,

    Ik zal me even voorstellen, ik heet Josette en ben 35 jaar. Sinds december 2001 woon ik in Griekenland. Mijn ouders wonen hier al een aantal jaren en omdat het in Nederland niet zo goed met me ging met mijn ziekte ben ik met behoud van mijn WAO uitkering verhuisd naar hier.

    Ik kreeg mijn eerste psychose in 1996 en ben toen een jaar opgenomen geweest in een kliniek. Vorig jaar mei ben ik voor de 2e keer een maand opgenomen geweest. En ik heb thuis ook verschillende keren net tegen een psychose aangezeten. Het is een vervelende ziekte en ik heb er in het begin ook heel veel moeite mee gehad om het te accepteren. Dat ik nooit meer de oude zou worden. Nu probeer ik ermee te leven met mijn beperkingen en dat gaat steeds beter.

    Ik had in Nederland al niet zoveel vrienden meer over na mijn 1e psychose en daarna zat ik steeds meer thuis door mijn angsten. Hier in Griekenland heb ik alleen maar mijn ouders en een Hollandse vrouw waar ik eigenlijk kontakt mee heb. Ik heb sinds kort nu een nieuwe computer en e-mail. Ik mail nog niet met veel mensen en zou graag wat vaker willen mailen met mensen die ook schizofrenie hebben en er ook behoefte aan hebben om gezellig wat te kletsen over van alles. Aangezien ik hele dagen thuis ben heb ik er genoeg tijd voor. Misschien vindt je het leuk om eens te horen hoe het in Griekenland gaat met me.

    Ik hou veel van dieren, heb 2 honden, 4 katten en landschildpadden. Ik ben erg creatief en mijn grootste hobby is mijn computer.

    Ik gebruik Risperdal en Seroxat, heb veel slaapproblemen door de Risperdal en ben vaak na een paar uur slapen alweer vroeg op.

    Ik ben lid van Anoiksis, vereniging voor patienten. En schrijf daar ook vaak in.

    Ik hou erg van schrijven en ik heb hier eigenlijk verder weinig.

    Wie reageerd?? Reacties hierop komen automatisch bij mij binnen en als je wilt dat ik je terug mail, vermeld dan je e-mail adres even.

    Voor de duidelijkheid, ik ben NIET op zoek naar een relatie!!!!

    Ik kan met mijn ziektebeeld geen relatie aan, maar ik zoek wel vrienden.

    Heel veel groetjes van Josette.

  • Natasja

    Hoi Josette…..

    Ik heb geen schizofrenie…..maar mijn broertje wel,dus ik ken je ziektebeeld heel goed….misschien vind je het eens leuk om gezellig te mailen….

    Ik ben een vrouw van 27 en heb 2 kinderen en ik woon in het saaie Zutphen….

    Voor 2 jaar geleden heeft mijn broertje mij neergestoken in een spychose en sindsdien ben ik er erg mee bezig……

    Tuurlijk is het moeilijk om er mee te leren leven,en nog zwaarder om het te accepteren dat je het hebt,maar als je behoefte heb dan kun je me mailen…..ook voor de leuke dingen :)

    Veel groetjes uit het koude Nederland …..

    Natasja

  • Britt

    Hallo Josette,

    Ik heb een zoon met dezelfde ziekte, dus ik weet wat die ziekte je allemaal kan aandoen en hoe je als ouders daaronder kan lijden.

    Ik woon In België en wij gaan heel graag naar Griekenland tijdens het verlof.

    Waar woon je? Misschien ben ik er al ooit geweest. Misschien kunnen we beter over Griekenland praten ipv over die vervelende ziekte.

    Met die ziekte geraak je wel je vrienden kwijt,niemand kan begrijpen dat er iets in je hoofd kan verkeerd lopen. Met je nieren, of je hart, etc. dat wel, dan heeft iedereen medelijden. Mijn zoon neemt ook Risperdal. Vorige maand had hij het weer moeilijk, donker weder, en hij was dan nog depressief geworden, terwijl hij nadacht over zijn beperkingen.

    Groetjes en sterkte

    Britt

  • Cor

    Ik wil best wel met je emailen over de leuke en nare kanten van het schizofreen zijn en het leven. Ik had mijn eerste psychose in `1971 toen ik 22 was. Ik hab er dus al jaren;lang ervaring mee. Zo eens in de vijf jaar komt het weer terug en dan nog erg plotseling, in een weekend tijd draai ik dan door en moet worden opgenomen. Maart tussendoor is het stabiel en met Risperdal kan ik zonder bijwerkingen lekker genieten van het leven. Ik zit ook in de WAO en heb geen bezigheden. Dus ik wandel veel en zit vaak achter mijn computer te spelen, te internetten en gedichten te schrijven.

    Ik hou wel veel van dieren, maar het is me al twee keer gebeurd dat tijdens een psychose mijn parkietejs doodgeschrokken zijn. Dus ik waag geen dieren meer aan mijn ziekte.