Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie en occultisme

  • digi

    hallo.

    ik ben zelf iemand met schizofrenie.

    in mijn omgeving vind ik veel mensen die zich bezighouden met occulte zaken.

    dat varieert tussen tarot leggen, skrying oude chinese divinatietechnieken

    en tantras zoals kundalini te ontwikkelen>

    tevens dingen zoals glaasje draaien en dergelijke.

    mijn eerste psychose <10 jaar geleden> begon toen ik automatisch schrift ging toepassen.

    zoals dat jongetje in the 6xth sense film

    tevens hat ik het gevoel dat er (satanistische?) rituelen op mij werden uitgeoefend. veel andere dingen die ik gezien en meegemaakt heb kan ik niet hier benoemen of te persoonlijk.

    wat is SRA en hoe zijn die mensen te steunen??

    ik en sommige medeschizofrenen ontwikkelen angsten hierdoor

    het is 10 jaar dat die geesten en invloeden bij mij zijn.

    paragnostische mensen heb ik erg slechte ervaringen mee.

    iemand advies?

    m vr gr.

    digi

  • SHeila

    nou maak jij hier een heel goed punt.

    Mijn broer was ook altijd al zeer geinteresseerd in de wereld van de geesten en telepathie.

    Sindsdat hij schizofrenie heeft beweerd hij ook telkens dat er voodoo op hem is uitgeoefend.

    Vaak praat hij tijdens zijn psychoses in het latijns, ik citeer: e dominos patros e sanches…

    of zoiets hoor ik weet het ook niet allemaal precies wat hij zegt en ik kan geen latijns. Hij is de laatste tijd erg bezig met geloven en praat tijdens zijn psychose ook vaak over antichrist en satanisme.

    Waarom is dit??? Waarom hebben heel veel schizofrene patienten tijden psychoses het altijd over godsdienstige onderwerpen of het spirituele. Alles wat zo wonderbaarlijk is en niet feitelijk bewezen?

    WAAROM??? Weet iemand dat???

  • Ruba

    Waarom hebben christenen het zo vaak over Jezus?

    Waarom hebben moslims het zo vaak over Mohammed?

    etc.?

    De mens met schizofrenie is gelijk aan elk ander mens, probeert een houvast in het leven te vinden om dingen te verklaren, rust te kunnen vinden, angst te bezweren, etc.

  • Keighleigh

    Ik ben daar vroeger ook zeer in geinteresseerd geweest, weet er ook echt veel vanaf, heb zelfs enkele opleidingen gevolgd hiervoor. Ik ben ervan overtuigd dat Schizofrene mensen een te open aura hebben waardoor ze overgevoelig worden en dingen oppikken.

    Het is een technisch verhaal maar je ziet bij ons gbij ons hoofd bij ons energieveld een soort kroon met opvang armen vandaar dat we dingen zien die er niet zijn, we zien goeie en slechte dingen, veel van de dingen die ik zag klopte en kwamen later uit, ik heb zelfs een alternatieve praktijk als healer gehad en heb zeker 1000 mensen geholpen veelal zonder er iets voor terug te vragen, veel mensen raakte van hun klachten af. Het bittere was dat ik mezelf nooit kon helpen.

    Het enige wat ik soms nog doe is tarot. En ik hou me nog bezig met Zen en Christendom.

  • noix

    Het is vaak een voorboden van de psychose, dat je erg met geloof of het hogere bezig bent.

    Ik ken een jongen die loopt als hij psychotisch is met een hanger met een kruis op zijn kop, van de anti-christ, en als hij niet psychotisch is maakt hij deel uit van een kerk. Dan is hij dus gewoon gelovig.

    Zie http://www.anoiksis.nl

    voor een overzicht van de voorboden van een psychose

    Groetjes noix

  • Sytse

    noix schreef:

    >

    > Het is vaak een voorboden van de psychose, dat je erg met

    > geloof of het hogere bezig bent.

    > Ik ken een jongen die loopt als hij psychotisch is met een

    > hanger met een kruis op zijn kop, van de anti-christ, en als

    > hij niet psychotisch is maakt hij deel uit van een kerk. Dan

    > is hij dus gewoon gelovig.

    >

    > Zie http://www.anoiksis.nl

    > voor een overzicht van de voorboden van een psychose

    >

    >

    > Groetjes noix

    Ben ik volkomen mee eens heb precies heb

    de zelfde ervaring op dat gebied.

    Is niet te bevatten hoe een mens zo in eens kan veranderen,

    gaat je verstand te boven.

    Sytse.

  • Ruba

    Net als elke andere prodoom, kan het echter ook een“ontwikkeling zijn bij een verder ”normaal" persoon.

    Alleen aan de hand van een plotselinge verandering, interesse in ocucultisme/geloof, kun je dit echt niet zo maar stellen. Nou ja, Bram Bakker doet het ook. Waarvoor nog “hartelijk dank” aan hem.

  • Brian

    Als je kan fungeren als medium, via schrijven, muziek, kunst, orakelen weet ik veel, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over het karakter (goed of slecht, zwart of wit, okkult of religieus). Het komt zoals het komt. Pas als het niet meer komt, dan zou ik me pas zorgen gaan maken. Je moet ieder bezoek van je entiteit of engel of boodschapper, hartelijk verwelkomen! Wees niet bang ervoor. Laat je niet ompraten tot medicatie of drugs want dan is de kans dat het afgelopen is stukken groter, op de lange termijn.

  • Sytse

    Hoe zit het als je er als persoon er totaal niks mee hebt,

    maar je partner er wel gevoelig voor is.

    Mijn persoonlijkheid is sterker dan de hare mijn invloed op

    haar is vrij positief, dus lijkt mij dat mijn carma sterker is dan de hare.

    Wat dat aangaat denk dat occulte invloeden ten overstaan naar haar

    niet veel invloed zouden mogen hebben, of zie ik dat verkeerd?

    Sytse.

  • Keighleigh

    Het klopt met medicatie gaat het weg, in mijn geval wou ik dat ook heel graag, ik werd een beetje gek van alles wat ik zag en wist, en werd vooral dol van die beschermengel die me de hele dag aanwijzingen gaf, ik hoorde geen stemmen want alles wat er gezegd werd kwam uit. Het waren dus voorspellingen en hulp voor alvast in de toekomst.

    In mijn geval is mijn gave om te schilderen ook volledig verdwenen met de medicatie, ik heb de tijd en ben nog jong dus ook ik hoop dat er een dag komt dat ik niks meer hoef te slikken, dat is wel mijn doel.