Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

medicijnen maken mij dik!!!

  • anthony

    Hallo allemaal,

    ik slik al een aantal jaren risperdal, echter hier is een bijwerking dat je ook wat aankomt. Ik ben vroeger nooit dik geweest maar heb nu wel problemen met mijn buik. Ik heb al een keer geprobeert aftevallen, maar binnen 3 maanden zat ik op het oude nivo. Ik viel 7 kilo af maar weeg weer 90 kilo. Ik woog 5 jaar geleden maar 75 kilo. Ik zoek een alternatief voor risperdal. Weet iemand iets?? Ik gebruik 2 mg per dag. je kan me ook mailen om te chatten.

  • rony berendse

    hoi anthony,

    ik ben een mode van twee schizofrene zoons. de oudste slikt zyprexa en wordt daar ook dik van, maar zijn casemanager begeleidt hem met het zoeken naar een maatje om wat te sporten en hij kan als hij dat wil ook dieetvoorlichting krijgen, het lukt vrij goed behalve het vinden vn een sportmaatje, misschien kan jouw hulpverlener je adviseren.

    groetjes Rony

  • sjentel

    hoi anthonie

    ik heb een tijdje zyprexa geslikt en ben daar in 3 maanden 28 kg door aangekomen

    vervolgens ben ik overgestapt op de seroquel ik viel hier niet door af maar kwam niet meer aan

    ben hard gaan sporten en ben inmiddels 10 kg lichter en fris van moed gaan die andere 10 er ook nog wel af (met die andere 8 ben ik wel tevreden was toch altijd veel te mager)

    succes ermee en als het voor jouw gevoel te erg wordt praat er dan eens over met je psych

    liefs en succes

    sjentel

  • Niels Vink

    Hallo Anthony,

    Ik gebruikte voorheen ook 2 mg Risperdal en werd ook 35 kg zwaarder. Vanaf januari gebruik ik Seroquel en mijn gewicht is nu stabiel gebleven en ik voel me er ook beter bij dan met Risperdal.

    Groetjes, Niels Vink

    anthony schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    > ik slik al een aantal jaren risperdal, echter hier is een

    > bijwerking dat je ook wat aankomt. Ik ben vroeger nooit dik

    > geweest maar heb nu wel problemen met mijn buik. Ik heb al

    > een keer geprobeert aftevallen, maar binnen 3 maanden zat ik

    > op het oude nivo. Ik viel 7 kilo af maar weeg weer 90 kilo.

    > Ik woog 5 jaar geleden maar 75 kilo. Ik zoek een alternatief

    > voor risperdal. Weet iemand iets?? Ik gebruik 2 mg per dag.

    > je kan me ook mailen om te chatten.

  • Mart

    Hoi Anthony,

    Ik slik al 4 jaar Risperdal en was in 1 jaar 15 kilo aangekomen, dus bij mij viel het nogal mee. Maar omdat ik van nature mager ben zag ik er wel dik uit. Op een gegeven moment was ik m'n lichaam zo beu dat ik van alles probeerde om af te vallen maar niets hielp totdat ik een heel streng eetpatroon erop ben na gaan houden. Ik eet nu alleen ‘s ochtends ’smiddags en 's avonds tussen door drink ik wel maar geen snoep, koekjes, chips etc. Ik ben binnen 4 maanden 10 kilo kwijtgeraakt. Misschien werkt dit niet voor iedereen, maar voor mij deed het wonderen.

    Groetjes

    Martanthony schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    > ik slik al een aantal jaren risperdal, echter hier is een

    > bijwerking dat je ook wat aankomt. Ik ben vroeger nooit dik

    > geweest maar heb nu wel problemen met mijn buik. Ik heb al

    > een keer geprobeert aftevallen, maar binnen 3 maanden zat ik

    > op het oude nivo. Ik viel 7 kilo af maar weeg weer 90 kilo.

    > Ik woog 5 jaar geleden maar 75 kilo. Ik zoek een alternatief

    > voor risperdal. Weet iemand iets?? Ik gebruik 2 mg per dag.

    > je kan me ook mailen om te chatten.

  • Eric

    Hallo Anthony,

    Een tijd geleden heb ik Risperdal geslikt, waar ik niet dik van werd, maar wel heel vlak en impotent. Daarom ben ik overgestapt naar de Dogmatil (Sulpiride). Hier heb ik geen enkele bijwerking van (terwijl ik maar liefst 1200 mg slik). Het is een vrij oud middel, dat tot de moderne atypische antipsychotica wordt gerekend. Dat wil zeggen dat je er geen bewegingsonrust of tremoren van krijgt (extrapiramidale klachten), zoals bij de oudere middelen (zoals Haldol, dat ik ook geprobeerd heb).

    Behalve Dogmatil kan ik je ook Seroquel van harte aanbevelen: ik had er ook geen enkele bijwerking van, in tegenstelling tot de Risperdal, Haldol en Zyprexa (waar ik wel dik van werd).

    De enige bijwerking was, dat mijn witte bloedlichaampjes werden afgebroken: een zeldzame, gevaarlijke bijwerking, waardoor ik acuut met het middel moest stoppen. Omdat deze bijwerking zeer zeldzaam is, is het middel voor jou wellicht de moeite waard om het te proberen.

    Succes met het maken van een keuze,

    groeten,

    Eric.

  • Iemand

    Heb alle Medicijnen gehad maar allemaal hebben ze dit effect het is natuurlijk ook heel normaal want al deze medicijnen. Remmen de Hersenactiviteit. Ook al mag ik het niet zeggen van Psychiaters maar Probeer Af te bouwen met Medicijnen en gecontroleerd om te Gaan met Medicijnen.

    Als je Eenmaal een Medicijn hebt dat goed is wat ik denk dat het geval is Kan je volgens mij Al op vertrouwen en Zit je al in een stadium. Dat je Afhankelijk bent en het gewoon Goed werkt.

    Eigenlijk is het zo dat Mensen elke keer naar nieuwe medicijnen zoeken terwijl je dan juist gewoon met die medicijnen moet door gaan en Op een gegeven ogenblik

    Zelfs heel goed doorkrijgt wat het met Lichaam en gest doet voor je zelf!!!!

    Begin je weer met een nieuw medicijn Ga je eigenlijk weer naar het begin van de lader.

    Veel Sterkte (p.s. heb zelf een keer 15 kilo verloren in een week dat is altijd nog veel slechter dan Aankomen)

  • marc mercuur

    HoiAnthony,

    Ik heb ook Risp. en Zypr. gebruikt ik werd er niet echt dik van, ik fietste 's weekends naar mijn ouders (tachtig heen en tachtig terug) op een racefiets.

    Tegenwoordig is er een nieuwe hypothese over het ontstaan van zowel psychoses, depressies, manieen als autisme en adhd. Deze hypothese luidt dat mensen met deze stoornis een verstoorde vetzuurstofwisseling hebben doordat bepaalde vetzuren die kwetsbaar zijn voor verhitting en essentieel voor aanleg en werking van de hersenen relatief minder in ons dieet zitten dan gedurende de gehele verdere menselijk geschiedenis (en dus evolutie ) het geval is geweest.

    Het leuke is dat deze vetzuren ( Omega 3 ; ALA, EPA en DHA) ook in verband zijn gebracht met obesitas (vetzucht) en suikerziekte twee bijwerkingen van Zyprexa en andere a-typische A.P. Deze vetzuren remmen de aanmaak van hormonen die het hongergevoel opwekken en verzadigde vetten worden makkelijker verbrand. Op mijn site http://www.hersenbries.nl/ kun je terecht voor meer info. Er staat ook een link naar een onderzoeksgroep aan de universiteit sheffield over dit onderwerp. Verder kun je er terecht vooe een relatief veilige manier om uit te zoeken of je misschien met een lagere dosis toe kan dan je nu gebruikt. (in principe duiden “bijwerkingen” op een te sterke werking en is de naam bijwerkingen dus niet helemaal terecht) Misschien kun je hier iets mee.

    Succes,

    Marc

  • van praet

    Beste,

    Ik neem risperdal consta. Een inspuiting .De psychiater wil dat zo. Veel bijwerkingen.Is er geen alternatief ,en dat ook goedkoper is ? Bovendien zijn die inspuitingen pijnlijk!

  • Alex Metz

    Hoi,

    Normaal weeg ik rond de 80 kilo. Ik woog 86 kilo toen ik gedwongen ben opgenomen psychiatrisch ziekenhuis??? !

    Nu met medicijnen. Risperdal ! 101 kilo!

    Artsen? Ze moeten na verdwijnen van klachten na middelen gebruik kappen met zooi! En ze moeten luisteren naar de werkelijke klacht!

    Politie kan me oppakken! Dat verandert niets! Rechter doet een inschuld te niet! Een vordering! Salaris is een betalingsverplichting!

    Het komt er op neer dat de rechter schuldig is aan oplichting! Letterlijk zoals het in de strafwet staat!

    Kunnen me vol stoppen met medicijnen? Dat veranderd niets! Psychiaters? Eerst met logisch redeneren iemand op juiste gedachte brengen! Lukt dat niet! Dan is er sprake van een waan.

    Blah, blah, blah! In tussen heb 21 kilo over4 gewicht! Veel te veel! Ik weet niet honderdprocent zeker of het van medicijnen komt! Maar het speelt vast mee.

    Na je dertigste veranderd stofwisseling. Kilo vliegen er zo aan!

    Alex