Hallo,
Ik( Carolien,25) zit meteen probleem als zus van een schizofreen broertje(22)
mijn broertje is op dit moment opgenomen in een inrichting in het noorden van het land. hij zit daar met een RM en is zeer “vluchtgevaarlijk”zoals ze dat noemen en heel aggresief, daarom heb ik het advies gekregen o niet bij mijn broertje op bezoek te gaan omdat hij dan ook weer prikkels krijgt en dat zal de nodige stress met zich mee brengen en dat is niet goed.
hij is heel moelijk te benaderen en ziet het nut van opname niet in, hij is zo slim dat hij veel hulpverleners om de tuin heeft geleidt, en hij dus vaak zijn zin in dingen wel krijgt.
Hij is zeer achterdochtig en zeer aggresief tegen mijn ouders die om de dag (als het goed gaat) bij hem langs komen. ik zie dat mijn ouders niet veel langer kunnen (mijn broertje is al ziek van af zijn 15 en is nu 22) Mijn broetje ziet zelf niet in dat hij geholpen moet worden om verder te kunnen en hij is zijn“gevoel”voor anderen kwijt. beschuldigt mijn ouders van van alles en scheld ze uit en maakt altijd ruzie en dat loopt soms uit oplichamelijk geweld. mijn ouders kunnen hun Jongen neit laten vallen en zijn (ik ook) radeloos wat kunnen we nog doen, de hulpverlening waar hij nu zit kan niets voor hem doen en wil hem overplaatsen maar de wachtlijsten zijn in de andere instantie meer dan 6 maand en zijn RM is nu nog maar 2 maand geldig.
ik weet dat hetheel moelijk is om door de wirwar van hulpverlenende instantie's de juiste te vinden en eindelijk iemand die wet waar hij over praat en niet zo'n assistent die geen kaas heeft gegeten van een “moelijk geval”
Tot slot voor alle hulpverleners die dit lezen, Het zinnetje ïk begrijp u bezorgt heid"
is het ergste wat je kunt zeggen vooor elke keer dat ik dit te horen heb gekregen een baksteen had gekregen had ik nu al een heel huis kunnen bouwen dus wees er niet te snel mee, “weet je wel echt hoe ze zich voelen?”en hoevaak hebben ze dit al gehoord.