Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

risperdal en slapeloosheid!

• Jeroen

Hoi allemaal,

ik heb een lange tijd, 6 jaar, zyprexa gebruikt, maar omdat ik hier zo dik van werd ben ik nu overgestapt op risperdal. Ik slik nu elf dagen 1mg risperdal maar slaap erg slecht en wil graag weten hoe jullie ervaringen zijn met slapen en risperdal. In de bijsluiter staat als veelvoorkomende bijwerking “slapeloosheid”. Ben eigenlijk erg benieuwd of ik nu gewoon even moet doorzetten of dat ik als ik risperdal blijf gebruiken dit minne slaapgedrag houdt, want ik ben een beetje geradbraakt door het weinig slapen en werk wel veel en studeer daarnaast ook nog en zo houdt ik dat niet zo lang vol……………..

alvast bedankt voor je reactie

groetjes jeroen

• Cor

Beste Jeroen,

Wat afschuwelijk voor je dat je zo slecht slaapt.

Ik slik zelf nu ruim een jaar Risperdal, maar ik slaap er uitstekend op. Als ik in bed ga liggen ben ik binnen een kwartier van de wereld en sluip ruim 8 uur door als een beer. Ik hoop voor jou dat jij ook weer zo'n gezonde slaap krijgt.

groeten, Cor

• Eric

Hallo Jeroen,

wat knap dat je zoveel werkt en ook nog studeert !

Er zijn niet veel mensen met schizofrenie die dat kunnen.

Ik zelf heb ook Risperdal geslikt en kon er ook niet van slapen.

Daarom heb ik toendertijd een inslaapmiddel gekregen (Normison).

Dat hielp wel.

Misschien is dat voor jou ook een oplossing ?

Veel succes en groeten

Eric.

• Josette

Hallo Jeroen,

Ik heb precies hetzelfde als jij! Ik had eerst ook zyprexa en daar werd ik te dik van. Nu gebruik ik al een hele tijd Risperdal en ik heb sindsdien ook veel last van slapeloosheid! Ik baal er onttzettend van moet ik zeggen! Ik heb nu wel slaapmedicatie gekregen, maar dat helpt ook niet voor lang. Ik werk niet, zit in de WAO en woon in Griekenland. Ik heb me nu sinds kort voorgenomen om te slapen als ik moe ben. Soms is dat ook wel eens overdag. Dan slaap ik zo een paar keer per dag toch verschillende uurtjes en hou ik het wel vol. Maar jij studeerd wat ik overgens erg knap vind van je!! Dus ik denk dat het in jouw geval moeilijk zal gaan. Ik moet zeggen sinds ik slaap wanneer het mij uitkomt dat het een stuk beter met me gaat nu. Ik vind slaapmedicatie niet de oplossing omdat je er vaak steeds meer van nodig hebt!

Groetjes Josette.

• michel

Hoi Jeroen,

Herken je verhaal. Ik weet het natuurlijk niet zeker maar na aavankelijk veel wakker te zijn geweest ben ik beter gaan slapen, dus mischien toch doorzetten?

• Robert

Ik kon voor mijn psychose enorm slecht slapen,maar met Risperdal kan ik enorm goed slapen en ben heel veel rustiger geworden overdag.

En het heeft enorm goed geholpen tegn mijn psychose.

Na een half uurtje begin ik al slaap te krijgen en ik slaap meestal de hele nacht door!

Groetjes RobertCor schreef:

>

> Beste Jeroen,

>

> Wat afschuwelijk voor je dat je zo slecht slaapt.

> Ik slik zelf nu ruim een jaar Risperdal, maar ik slaap er

> uitstekend op. Als ik in bed ga liggen ben ik binnen een

> kwartier van de wereld en sluip ruim 8 uur door als een beer.

> Ik hoop voor jou dat jij ook weer zo'n gezonde slaap krijgt.

>

> groeten, Cor

• adrienne

Hoi, ik heb alle berichtjes gelezen.

Ik slik nu sinds twee weken risperdal, mijn ervaringen zijn positief, alleen het slaapritme kan beter.(wordt om de twee uur wakker)

Het tijdstip van inname kan ook een belangrijke rol spelen.

eerst sliep ik 8 uur nu 6 uur.

mijn psychiater heeft me aangeraden ze op een later tijdstip in te nemen.

misschien helpt het ik weet het vannacht.

Maar inderdaad doorzetten heeft ook wel iets ,anders blijf je misschien aan het winkelen.

groetjes adrienne(tu)