Hallo, ik heb een website ( http://www.hersenbries.nl/ ) over hoe ik mijn medicijnen afbouwde met een uitsluipschema naar een heel lage basisdosis

(1,25 mg. Zyprexa en later 0,25- 0,5 mg. Risperdal) die ik bij stresssituaties (zonodig) tijdelijk (één of enkele dagen) verhoogde. Later begon ik naar aanleiding van een artikel in Ypsilonnieuws (blad van familievereniging mensen met schizofrenie waar mijn moeder lid van is) te experimenteren met visoliesupplementen van de drogist en kon ik mijn medicatie helemaal stoppen. Bepaalde “symptomen” van schizofrenie (gevoelsarmoede, concentratieproblemen en andere cognitieve symptomen) bleken nu voor een deel bijwerkingen van medicijnen. Ik zou het leuk vinden als op mijn site meer mensen in het kort hun ervaringen met afbouwen ( of met visolie of andere “alternatieven”) vertellen. Op dit gebied wordt namelijk nog veel te weinig onderzoek gedaan waardoor heel veel pogingen medicatie te minderen mislukken. Daarna wordt dan - m.i. vaak onterecht - geconcludeerd dat een lagere dosis niet mogelijk is. Heb je goede of slechte ervaringen met afbouwen of heb je er ideeen over schrijf ze dan op in mijn gastenboek. Interessante bijdrages wil ik een meer vaste plaats op mijn site geven.

Moi,

Marc