Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wil geen medicijnen nemen

  • patrick

    geachte internet vrienden

    ik heb een zoon van 25 jaar en is al 6 jaar phycho hij is nu opgenomen maar wilt geen medicijnen nemen weten jullie mischien raad wij weten het echt niet meer wat we kunnen doen alvast bedank

  • Joannes

    Leest u het boek van Peter Lehman psychoafarmaka absetzen /enusp.org

    Joannes Maria

    http://back.to/landlife

  • Britt

    Medicijnen MOET! Kan hij geen inspuitingen krijgen? Maar dat zal hij ook niet toelaten, als hij niet beseft dat hij ziek is.

  • marc mercuur

    Medicijnen moet? weet het niet heb zelf medicijnen gehad gedurende enkele jaren (risperdal, zyprexa, leponex, semap, orap). Nu ben ik al drie jaar zonder behalve visolie en dieet waarbij ik goed op vetzuren let. Over deze vetzuren in relatie met schizofrenie is op het moment veel te doen en ook de therapeutische resultaten zijn veelbelovend. De ervaringen van mij en mijn vriendin en enkele vrienden zijn in ieder geval positief. Medicijnen ben ik niet principieel op tegen maar je ziet veel bijwerkingen of liever effecten van een te hoge dosering (het is al bewezen dat bijwerkingen alleen optreden als de dosis te hoog is). Uw zoon ziet dit misschien ook bij de mensen om zich heen (manier van lopen, vlakheid, traagheid in het denken…..). Wat mij betreft vind ik zijn reaktie dan ook begrijpelijk en in zekere zin moedig. Wat u kunt doen is (mijn advies) u verdiepen in mogelijkheden omega 3 vetzuren, mijn site www.hersenbries.nl is dan een goede start. Of u kunt hem proberen te verleiden tot een zeer lage basisdosis A.P. bijvoorbeeld 2,5 mg zyprexa of een half tot één mg. risperdal. Mijn ervaringen met zulke lage dosis en onderzoek naar lage doses kunt u ook op mijn site vinden. Beide is natuurlijk ook mogelijk. Visolie lijkt extra effectief zonder medicatie maar het duurt een tot twee maanden of zelfs nog langer voor het echt effect heeft. Werkt het niet dan kun je alsnog verder met proberen hem ertoe te brengen medicatie te proberen. Toon in ieder geval ook begrip voor zijn weerstand, die komt vast niet uit de lucht vallen.

    Marc Mercuur

  • Kim

    Ik herken dit probleem van mezelf. Ik wou vroeger zelf geen medicijnen nemen namelijk en nog steeds soms niet. Soms heb ik het echt nodig en dan neem ik het, wellicht is dat een idee om hem alleen medicijnen te laten slikken in de tijd dat hij ziek is? Die afspraak zou je kunnen maken met hem.

  • Marc

    Het gebruik van anti-psychotica als zonodig medicatie schijnt niet echt goed te werken. In een brochure over onderzoek naar afbouwen van en stoppen met anti-psychotica wordt de combinatie van een heel lage basisdosis met zonodig een tijdelijke verhoging en zomogelijk een verlaging wel als potentieel goed werkend gezien. Maar er wordt bij gezegd dat er weinig onderzoek naar verricht is. Toen ik een hele lage dosis gebruikte nam ik ook wel eens wat extra bij stress. Je moet echter heel voorzichtig te werk gaan bij het varieren van de dosis. 't is sterk spul die anti-psychotica. Deze manier van omgaan met anti-psychotica moet je leren.

    Het loont echter - volgens mij - de moeite. Op mijn site is te lezen hoe ik deze methode toegepast heb.

    Marc Mercuur ( www.hersenbries.nl )