Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Risperdal en verlies van alle prikkels

• Roy

Beste allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een psychose gehad. Op het laatst slikte ik 6 mg Risperdal per dag en ging de psychose over. Wel is er sindsdien een aantal dingen gebeurd:

- mijn sigaretje smaakt me niet meer;

- ik kan - wat ik ook probeer - niet meer aangeschoten raken van drank;

- ik heb geen lol meer in muziek (terwijl ik er vroeger in kon verzuipen);

- ik word 's morgens vroeg wakker;

- ik heb geen enkele aandrang meer tot seks.

Zijn er onder jullie personen die een van deze zaken herkennen? Ik ben namelijk de wanhoop nabij! Kunnen dit effecten van Risperdal zijn?

Groeten en bij voorbaat dank,

Roy

• Marijke

Ja, dit kunnen eventueel gevolgen zijn van de Risperdal. Het kan ook zijn dat het komt door de onderliggende ziekte waar je psychose bijhoorde (de “negatieve symptomen” ervan). Een combinatie van die twee zou ook kunnen. Bespreek het eens met je behandelaar, die kan je er in ieder geval meer over vertellen en misschien kunnen jullie samen kijken of er mogelijkheden zijn deze zaken te verminderen. Sterkte!

• Marc

Beste Roy, ik heb jarenlang diverse A.P gehad en herken deze symptomen. Inmiddels ben ik zonder medicijnen en deze symptomen zijn dan ook weer sterk vermindert. De dosis die je hebt is vrij hoog. Als je goed met medicijnen om gaat kun je met veel minder toe. Ook je psych. weet dat je in theorie met een lagere dosis toe zou kunnen. Probleem is echter dat er weinig onderzoek is naar hoe je bijv. met een lage dosis toch een psych. kunt voorkomen. Mij lukte dit in ieder geval wel door heel langzaam af te bouwen en door zonodig de dosis tijdelijk weer even te verhogen en zo mogelijk weer een stukje er af. Ik deed dit door met een mesje kleine stukjes af te breken. Op mijn site www.hersenbries.nl kun je er meer over lezen.

Waarschuwing: stop nooit ineens met je medicijnen en neem ook altijd de tijd als je af wilt bouwen naar een lagere dosis.

Succes,

Marc