Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

risperdal tegen angst

• pieter

Ik slik normaal 1 mg risperdal per dag.Heb daar geen probleem mee.Maar binnenkort moet ik weer op de bus zitten voor mijn haftijdse stage(agorafobie).Daarom heb ik mijn risperdal verhoogd tot 2 mg,wel heb ik mijn psychiater op de hoogte gebracht,die had er geen probleem mee.Zijn er nog mensen die er goed bij varen met een iets hogere dosis risperdal tegen angsten in het openbaar verkeer?

Xanax en/of Seroxat wil ik niet nemen omdat ik er bang van ben om te destabiliseren,heb er veel verhalen rond gehoord.

Eenmaal ik gewend ben aan de bus kan ik misschien weer afbouwen naar 1 mg risperdal.

Vraag 2:Zijn er mensen die soms hun dosis risperdal veranderen afhankelijk van situaties waarin zij zich bevinden,daarmee bedoel ik soms eens een maand 2 mg nemen dan weer een jaar 1mg enz…

groeten

Pieter.

• Marc

Beste Pieter,

Dit laatste is volgens mij de manier om met anti-psychotica om te gaan. Ik heb het enkele jaren zo gedaan en toen heel veel “winst geboekt” ten opzichte van het “domme” dagelijkse slikken van een vaste dosis waarvoor je dan alleen maar minder gevoelig wordt zodat de dosis vaak weer verhoogd wordt en dan hoog blijft.

Hoe ik dit gedaan heb, hoe het kan dat het zo werkt etc. vind je op mijn site www.hersenbries.nl. Wat angst betreft, bij mijn vriendin versterkte risperdal haar angst voor honden. Dit is echter een ander soort van angst. Wij gebruiken nu een ander middel en hebben ook het idee dat dit angst vermindert of in ieder geval voel ik meer controle bij stress en angst.

Groet,

Marc