Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

opname

• Peter

Heb pas een intake gehad in een psychiatrisch ziekenhuis. De afspraak gemaakt met de psychiater dat ik opgenomen kan worden als de psychose erger wordt.

Hier zie ik erg tegen op en word alleen al aan de gedachten gespannen.

Is opname nodig??

Wie werken er op zo'n afdeling en wat willen ze van je?

De psychiater vertelde dat ik (bij opname) een persoonlijk begeleider krijg. Wat is dat???

Hopelijk kunnen jullie me gerust stellen.

Peter

• Brian

Als jij niet wilt wordt je ook niet opgenomen, want er is namelijk plaatsgebrek en het is een dure aangelegenheid. Als je binnenkort de wet overtreedt wordt je vast wel opgenomen als vervangende gevangenisstraf, omdat al bekend was dat je een beetje gek bent. Op zon afdeling werken voornamelijk pillenpushers en beroeps homofielen, daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Go with the flow van de dagelijkse dope. Wordt wakker man!

• Cor

De indringendste ervaring op zo'n opnameafdeling is de onnoemelijk verveling die je daar te wachten staat, tenzij je veel drukte in je hoofd hebt. Als je mazzel hebt zijn er een paar uur per dag activiteiten als tekenen, plakken , boetseren of een dansavondje. Het personeel houdt je in observatie en bemoeit zich verder nauwelijks met je. Van zo'n persoonlijk begeleider heof je ook niks te verwachten, misschien heb je de kans om die een uurtje per week te spreken en dan moet het nog maar net klikken. Je wordt volkomen aan je lot overgelaten en schiet er niks mee op, behalve dan misschien medicijnen die wat verbetering geven, maar hoop daar ook maar niet op.