Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

achtervolgingswaanzin

  • harry

    Hoi,mijn naam is Harry ,en ik heb een vraag.

    Mijn broer heeft een serieus probleem ,namelijk ,hij denkt dat er een complot tegen hem gaande is .Een complot dat geleid wordt door justitie.

    Maar de werkelijkheid is dat er helemaal niks aan de hand is!

    Hij heeft een normale baan ,geen strafblad of iets dergelijks.

    Oké hij gebruikt wel eens drugs ,maar dat doe ik zelf ook ,en zijn gebruik wil ik nou niet bepaald alarmerend noemen.

    Maar ik weet niet wat ik ermee aanmoet.Hij is al naar het Riagg geweest ,

    maar met zijn iq van 140 hebben die mensen geen schijn van kans.

    Ik hoop dat iemand hier op reageert.

    Alvast bedankt,Harry.

  • Cor

    Je schrijft. “Maar de werkelijkheid is dat er helemaal niks aan de hand is!”

    Zo is dat voor je broer niet. Hij ziet overal signalen die hem bevestigen dat het complot er wel degelijk is. Door dat te ontkennen, verdwijnt het complot heus niet. Beter is het om stil te staan wat justitie van hem wil, en om eerlijk en oprecht te leven, zodat er geen reden is om hem te echtervolgen.

  • harry

    Cor ,bedankt voor je snelle reaktie.

    Wat wil justitie ? Hij zegt dat ie van moord verdacht wordt.

    ,Ja het gaat echt ver hoor.

    Ik heb de politie maanden geleden al gebeld ,maar ze zoeken h'm echt niet hoor .

    Hij heeft het ook over de ontknoping die zeer snel zal komen ,

    maar dat zegt ie ook al 2 jaar.

    En vorige week heeft ie aan onze moeder gevraagd of zij met haar hand op haar hart wilde zweren dat zij er niks mee te maken heeft.

    Dus ja ,.Alleen ik sta er geloof ik goed op.

    Hij is er zo goed als zeker van overtuigd dat ik er niks mee te maken heb .

    Oké tot zover maar weer even. Doei.

  • harry

    Heel de wereld is gek ,maar hij niet zegt ie.

    Hoi ,Cor ,is alweer effie geleden ,maar ik moet het toch even kwijt,misschien heb je nog tips.

    Ik bedoel ,z'n vrienden ,familie ,iedereen is nu eigenlijk wel op de hoogt van de situatie ,en hij is ook al bij het riagg geweest ,maar van enige medicatie wil ie niks weten .

    Ik zou h'm wel eens willen confronteren met iemand die het ook heeft meegemaakt.

    En je vroeg ,wat justie van h'm wil ? Ja hij zegt dat ie voor moord gezocht wordt en dat ie er ingeluisd wordt en dat ie binnenkort een hele grote schadevergoeding krijgt.

    In ieder geval heeft ie gezegd dat ie zich wel wil laten behandelen ,als is het maar om iedereen aan te tonen dat het niet aan hem ligt . Dus ja …afwachten maar weer.

    Ik hoor het wel weer ,oké ? doei,Harry.Cor schreef:

    >

    > Je schrijft. "Maar de werkelijkheid is dat er helemaal niks

    > aan de hand is!"

    > Zo is dat voor je broer niet. Hij ziet overal signalen die

    > hem bevestigen dat het complot er wel degelijk is. Door dat

    > te ontkennen, verdwijnt het complot heus niet. Beter is het

    > om stil te staan wat justitie van hem wil, en om eerlijk en

    > oprecht te leven, zodat er geen reden is om hem te

    > echtervolgen.

  • hasan

    hi Harry

    kan zijn dat hij ook stemmen hoort dan ben je schizofreen

    maar let op je broer zal niet snel gauw zeggen dat hij stemmen hoort

    het duurt jaren vooordat je kan accepteren dat het stemmen zijn

    en hij zal het blijven verbergen

    anti psygoticum dat heeft hij nodig

    keb zelf die aandoening en gebruik drugs en loop bij riagg

    sterkte HASAN

  • Arie

    Hoi Harry,

    Je broer is waarschijnlijk al een heel eind op weg om in een psychose te belanden. Deze complotgedachte krijg je niet uit zijn hoofd: als je serieus ingaat op zijn verhaal zorg je voor bevestiging en als je het ontkent verzint hij er wel iets bij waardoor het nog hardnekkiger wordt om het uit zijn hoofd te krijgen. Advies: Geef geen enkel waardeoordeel op zijn complotgedachte, dus ook niet vragen wat justitie etc van hem wil want ook dat maakt het nog erger. Probeer hem te kalmeren door rustig te praten met hem, en hem naar hulpverlening toe te krijgen. Het is een hele moeilijke weg om iemand uiteindelijk behandeld te krijgen vanuit deze situatie, vaak wordt iemand na maanden verward rondlopen pas gedwongen opgenomen (tegen zij zin) omdat de persoon een gevaar voor zichzelf wordt, een situatie die natuurlijk het toppunt van ellende is voor jou en je broer. Houd hem dus wel goed in de gaten en probeer en vertrouwensband te behouden, want voor je het weet zit ook jij volgens hem in het complot. Brbeer ook om geen drugs meer te gebruiken, dit verergerd de psychose alleen maar.

    Sterkte ermee.

  • Tinus

    Beste Harry,

    Hoe gaat het met je? En met je broer? Is er inmiddels een behandeling gestart?

    Ik zit in een zelfde situatie met mijn moeder (64jr). Ze heeft last van achtervolgingswanen. Haar buren hebben een complot tegen haar bezworen. Ze wordt afgeluisterd, achtervolgt waar ze ook naar toe gaat en 24 uur per dag in de gaten gehouden. Dit gaat al 2 jaar zo onbehandeld door. Haar hardnekkige instelling zorgt ervoor dat we niet verder komen. Dit heeft ernstige gevolgen op haar sociale leven, en op de onze.

    Inmiddels zijn huisarts, prive detectieve, psychiater, wijkagent, MRI-scan, aangifte rapport politie bureau, psychiatrisch verpleegkundige en neuropsychologisch onderzoek hieraan voorbij getrokken om nog maar niet te spreken van alle 2nd opinions… Maar ze wil niet in behandeling en is overtuigd van haar waan.

    Ten einde raad zijn we… Nergens kunnen we terecht met het vraagstuk: “Wat als de patient niet wil?” Help, hoe krijgen we haar in behandeling?

    Bedankt voor je reactie!

    Groeten,

    Tinus