heeft last van een stem die opdrachten geeft of een verbod oplegt. Sinds kort heeft deze stem een gezicht, een ei overdwars met hele grote uitpuilende prikogen.
Uw schrijft dit
Ik ben zelf een persoon met schizofrenie en heb dit zelf ook ooit gehad toen ik een jaar of 16 was.
Schrik niet maar dit kan heel ernstige vormen aan nemen, Zoals ik dat zelf heb gezien in de psychiatrische kliniek waar ik heb gezeten, Bij mij heeft het altijd heel erg geholpen door te zeggen tegen deze stemmetjes.
Let goed op!!!!
Gewoon in je gedachte zeggen “Ik wil dit niet”
Waarom heb ik ook nooit geweten maar als je dit elke keer vol houdt wordt dit een gewoonte in de hersenen en eigenlijk geef je dan niet meer toe aan de stemmen en zullen alle andere problemen gewoon verdwijnen.
Dit is alleenmaar een berichtje voor als het mocht zijn dat de stemmen echt de overhand gaan nemen. Wat ik zelf een gezien heb bij iemand die dus gewoon op een gegeven ogenblik niet meer wist wat ze deed.
En ik eigenlijk zeer sterk het gevoel heb dat het om een soort van Schizofrenie gaat en ik eigenlijk veel sterkte wens als dit het zou zijn!
Want vooral in het eerste jaar van Schizofrenie, Bij mij wist ik ook zelf niet wat er gebeurde, en dan moet je nog eens naar de psychiater terwijl het waarschijnlijk al een jaartje speelt.Elly schreef:
>
> Onze dochter van 14 jaar (derde klas vmboT), heeft last van
> een stem die opdrachten geeft of een verbod oplegt. Sinds
> kort heeft deze stem een gezicht, een ei overdwars met hele
> grote uitpuilende prikogen. Ze heeft last van verzameldwang,
> is vaak en plotseling depressief, en is vaak ‘afwezig’ de
> laatste twee jaar. Ze loopt stijf met haar armen langs haar
> lijf en raakt regelmatig in de war tijdens een rijtje van
> handelingen (naar bed gaan bijvoorbeeld). Daarnaast eist ze
> dat alles op vaste tijdstippen gebeurt en kan ze niet tegen
> grotere gezelschappen, ze zit er wel maar is niet in de groep.
> Dinsdag heeft ze een gesprek bij de kinderpsychiater.
> Ze is al getest op autisme door een autismeteam, maar
> autisme is niet naar voren gekomen in de testen.
> Moet ik nu al denken aan een zich ontwikkelende schizofrenie?
> Is zij daar niet te jong voor?
> Alle ervaringen en tips van harte welkom.
> Elly