Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

contact met ouders of zussen of broers

• j postma

hallo ik ben een moedervan een dochter die schizofrenie heeft,ik ben tot de slotsom gekomen dat er maar weinig wordt gereageerd door ouders of familie ,durft men niet of praat men niet graag over deze ziekte met anderen ik zit nog maar kort op deze pagina maar de reactie's die ik lees zijn al erg oud en er komt maar weinig nieuwe berichten bij hoe kan dat ?ik zelf ben heel erg blij dat ik mijn verhaal kwijt kan .ik ben benieuwd of er nu ook op wordt gereageerd tot dan wacht ik het evenaf,met vriendelijke groet aan iedereen ,martha

ps men mag mij ook e-mailen als men dat prettiger vind.

• dolf

Hallo Martha,

Ik begrijp je bericht niet. Weet je dan niet dat daar de vereniging Ypsilon voor is. Een afdeling van Ypsilon zit waarschijnlijk ook bij jou in de buurt.

Met vriendelijke groet,

dolf

• j postma

beste dolf,ik wil even op je berichtje reageren .wij zijn jaren lid geweest van ypsilon,ik denk wel zo'n acht jaar.maar nu dus niet meer ,maar mijn vraag was;waarom reageren mensen niet of nauwelijks op de geplaatste advertenties,ik merk dat als er al gereageerd word dat het dan van heel lang geleden is en dat vind ik heel erg jammer,ik denk altijd twee weten altijd meer dan een en je leert van mekaar.de tijd dat wij zo in de problemen zaten hadden wij zelf graag meer praktische informatie willen hebben,medische informatie ontbrak het ons niet ,maar er zijn zoveel dagelijkse dingen waar ik veel behoefte aan had .nu zijn we jaren verder en ik denk nog zo,alleen kwam het voor ons te laat.

• dolf

Tja, wat wilt u nu, klagen of anderen van advies dienen?

Dolf

• j postma

beste dolf,

ik wil helemaal niet klagen ,want dan ken jij mij nog niet ,ik wil alleen met mijn reactie zeggen ,schroom niet maar vraag.groetjes martha.

• dolf

Ah, dat is beter, heer of mevrouw Postma. Heb je er wel eens aan gedacht om een eigen nieuwsgroep te beginnen? Op Yahoo bijvoorbeeld. Een eigen website? Om mensen te bereiken. Het zijn maar suggesties van mijn kant.

Met vriendelijke groet,

Dolf.

• Ikke

Hallo,

zou u ons willen helpen met ons werkstuk. wij willen graag een antwoord op de vraag hoe mensen met schizofrenie in de maatschappij staan. Maar niemand wil hierop reageren.

groetjes

• Dieta

Hallo!!!

Mijn broer van 28 heeft ook Schizofrenie. Maar dat niet alleen. Hij heeft een combinatie van Schizofrenie en Autisme. Ze zijn nu een nieuwe therapie op hem aan het uitoefenen en tot nu toe gaat het redelijk. Hij woont dus niet meer thuis. Doordat hij geen medicijnen wil nemen en de verkeerde therapie kreeg, ging het elke keer mis met hem. Mensen in elkaar slaan, ruiten inslaan, enzovoorts. Erg heftig dus allemaal. Jammer genoeg vind ik op internet geen mensen die iemand kennen met de combinatie van Schizofrenie en Autisme. Groeten Dieta.

• anouk

hallo,

ik ben bezig met een scriptie over schizofrenie en hoe de reactie daarvan op het gezin is enz.

Misschien dat jullie wat informatie voor mij hebben??

alvast bedankt.