Ik ben zelf alweer bijna 15 jaar Schizofreen, en deze diagnose werdt geconstateerd op mijn 18 jaar. Ben nu 31 en heb voor mezelf eigenlijk totaal geen behoefte aan mensen die dit als ziekte zien. Volgens het onderzoek van 10 Oktober Jongstleden blijkt ook dat 50 % van je vrienden en Familie je nadat er Schizofrenie is geconstateerd je eigenlijk meteen Links laten liggen!!! Dit was voor mij dan ook erg zwaar toen ik eigenlijk zoveel hulp nodig had (DACHT IK). Maar is het eigenlijk niet gewoon stom om in te zien dat Schizfrenie gewoon een evolutie van de mens is en wij Schizofrene personen eigenlijk gewoon iets EXTRA's hebben in de hersenen.
Je zou dit eigenlijk gewoon kunnen vergelijken dat er vroeger mensen alleenmaar Zwart en Wit konden zien met de ogen, en er een paar mensen plotseling Kleur konden zien door het evolueren van de mens.
Hoe kon deze mens die wel kleur kon zien nou uitleggen aan de meeste mensen die gewoon Zwart en Wit zagen uitleggen wat Kleur is. Daar ben ik zelf dus al jaren mee gestopt om mijn zogenoemde Zesde Zintuig uit te leggen aan Psychiaters en ook Familie enzo enzo.
Zij zullen dit nooit echt begrijpen, dus voor iedere Schizofrene persoon die dit leest weet wel ongeveer waar ik het over heb!!!
De mens die zwart wit zag in de oertijd heeft de mens die kleur zag ongeloofelijk vermeden ( zelfs vermoord enzo enzo).
Volgens het AMC is het ook een aangeboren afwijking van een groter deel in de hersenen die wij als Schizofrene mensen gewoon bezitten.
Daarom slikken wij gewoon medicijenen om het te onderdrukken, maar eigenlijk weet elk mens dat een mens gewoon Evolueert doormiddel van de hersenen.
Wij zullen dus nooit uit kunnen leggen wat voor beelden wij zien en wat voor dingen wij ervaren in Psychose of gewoon al als we rustig zijn.
Maar als je kijkt naar de Laatste jaren in het nieuws op TV heb ik wel eens het gevoel dat eigenlijk wel mischien steeds meer mensen deze “Ziekte bezitten”"en dat het mischien wel gewoon binnen een X aantal jaren. Dus gewoon in het standaard Pakket van de mens is ingebouwd.
En dan zal je zien dat Schizofrenie dan ook niet meer bestaat want dan zegt iedereen (Ow bedoel je dat).
Wat eigenlijk de laatste 50 jaar al gebeurd met allerlei mensen met Pschygische klachten.
Daarom zou ik willen zeggen dat je Schizofrenie als je dit zelf hebt ook als iets heel positiefs kan zien, Wat in de toekomst eigenlijk heel normaal gaat worden en het ook nog eens zo is dat Schizofrene personen. Vaak gezien worden met een Extra talent op een Klein vlak.
Bijvoorbeeld de ene kan zeer goed Muziek maken of een ander talent.
En dan nu mijn slot conclusie :
De meeste mensen KUNNEN het niet begrijpen en Zullen het niet begrijpen, Maar het zou zo mooi zijn als er gewoon over de dingen die wij zien gepraat kon worden en geprobeerd werdt om dat UIT te diepen. Dan alleenmaar vol te proppen met medicijnen.
Ik heb soms het gevoel dat mensen ook wel eens Jalours op de ziekte zijn omdat wij gewoon eigenlijk al veder zijn geevolueerd als de rest.
En als je het zo bekijkt Wat ik dus al 15 jaar doe, hoef je nooit iets uit te leggen en vraagt men dus ook nooit of het wel goed gaat en al die onzin.
P.S. Ik kan het weten want ik ben getrouwd enzo enzo ( Ik heb eigenlijk een heel normaal leven terwijl heel veel Schizofrene mensen gewoon in een inrichting zitten of niet met deze beelden die zij zien om kunnen gaan)