Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

fysieke stem

• Groenen

Hallo mensen,

Ik ben nu 29 en ik had op mijn 22ste mijn eerste psychose en er zijn er daarna nog vele, ik schat tegen de vijftig, gevolgd. Maar ik weet nu iets wat op het RIAGG eigenlijk niet erkend word, nl. dat de praatstem, in ieder geval bij mij, en misschien bij sommige andere mensen die psychoses hebben, niet wordt erkend als de boosdoener van psychoses. Een psychose wordt bij mij gestart door iets dat je bevreemd. Maar wat ben ik de laatste tijd steeds beter gaan beseffen, nl. dat bevreemding ontstaat wanneer je weerstand; psychysche en fysieke weerstand tegenover de omgeving, niet groot genoeg is. Je zou het ene symptoom, nl. het niet goed kunnen praten, waarvan ik nu weet dat dat door slijm op de stembanden komt, uit kunnen leggen als een negatieve factor van schizofrenie.

Ik hoop hiermee, iets dat eigenlijk niet adequaat door iemand met autoriteit wordt erkend, mensen mee van dienst te zijn. Ik heb mijn stem nu acceptabel gekregen door te gaan rennen; prikkeling door koele lucht. Ik had wel een stem, maar niet diep genoeg om ermee te kunnen praten.

Vriendelijke groet,

Patrick

• dolf

Hallo Groenen,

Bedankt voor je bijdrage. Weet je hoe de Japanners dit noemen: het verschil tussen denken met het hoofd en denken met je buik. De Japanners geven de voorkeur aan denken met je buik.

Veel succes.

Groeten,

Dolf.

• bas

zou je mij aub kunnen uitleggen wat een fysieke stem precies inhoud…

alvast bedankt vriendelijke groet bas

• dolf

Interessant stuk dat je hebt geschreven, Groenen, en ik kom er nog even op terug.

De term ‘fysieke stemmen’ kun je namelijk afzetten tegen ‘geestelijke stemmen’. Als verklaring voor het bestaan van stemmen wordt door de alternatieve geneesheren een breuk in de aura naar voren gebracht. Of men spreekt van het bestaan van zogenaamde ‘entiteiten’. Psychiaters hebben het onderwerp ‘stemmen’ in zijn geheel niet onderzocht (ja, op de medische manier). Ook bij mij was er sprake van fysieke stemmen. Dat wil zeggen, afkomstig uit mijn eigen onderbewuste.

De term ‘fysieke stemmen’ is zo gek nog niet.

Met vriendelijke groet,

Dolf

• bas

hallo dolf… die “fysieke” stemmen… dan praat je als het ware “in” jezelf… dus de omgeving horen die ook ?? of niet…??

volgens mij heb ik dat ook groeten basj…

• dolf

Hallo Bas,

Inderdaad, de omgeving hoort deze stemmen niet. Het bestaan van deze stemmen betekent ook dat je niet vanuit je eigen centrum leeft. Groenen is gaan hardlopen. Een goede remedie. Een andere remedie is zingen.

Groeten,

Dolf

• Kim

Jeetje dit wist ik echt niet, heb hier soms ook last van.