Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leven na de 'gekte'

• Kim

Ik heb het momenteel best wel heel erg moeilijk. Ik ben ziek geweest, heel erg ziek, zoals heel veel anderen hier. Jullie weten hoe het is om ‘gek’ te zijn (sommige van jullie de rest zal een idee hebben wat dichterbij de werkelijkheid ligt dan veel mensen in de samenleving). En ik ben dus echt knettergek geweest. Ik heb allerlei dingen mezelf aangeleerd om te overleven, zo heb ik geleerd om nooit m'n emotie te tonen, nooit te zeggen wat ik voel en geen emotie in m'n gezicht te tonen. Ik heb me geleerd te schamen voor wie ik ben. En wat gebeurde er?

Met mijn diagnose word je niet meer ‘beter’ dat kan namelijk niet. Ik heb namelijk een schizotypische persoonlijkheidsstoornis met ADHD, Borderline-kenmerken etc. Bepaalde aspecten daar kan ik goed mee leven en heb ik tot op bepaalde hoogte stevig onder controle. Ik ben zelfs weer aan het werk als figurant of edelfigurant en soms als acteur, zo moeilijk als het in het dagelijkse leven gaat, zo gemakkelijk gaat het op de set; de enige plaats in deze wereld waarvan ik voel:'Ja! Hier hoor ik thuis, hier word ik gewaardeerd om wie en wat ik benipv dat het raar word gevonden.'

Als klapper op de vuurpijl is mijn werk als beeldend kunstenares dit jaar genomineerd voor ‘Kunstenaar van het jaar’, iets waar ik natuurlijk heel hard nog stemmen voor kan gebruiken omdat ik nog steeds serieus in de running zit voor de finale (laatste 8) de concurrentie is echter niet gering met mensen als Karel Appel en Corneille in de strijd, samen met deze mensen kom ik in de jaarbeurshal te hangen en loop ik tegen het zoveelste probleem aan: Ik moet 2 dagdelen aanwezig zijn bij de expo en dat durf ik nou nét niet, ik ben namelijk bang voor menigtes.

Maar ook op relatie gebied is het moeilijk, en thuis om m'n huis schoon te houden, het is allemaal zo verdomd moeilijk om goed te functioneren, blijkbaar is er meer nodig dan alleen een gezond verstand om je te kunnen redden.

En dan nog het feit dat ik soms minder functioneer onder hoge druk en onder druk sta ik momenteel, met in december het feit dat er dan ook allerlei dingen uitkomen waar ik in te zien ben (of misschien is ook heel spannend) ik bedoel dat commercials en films.

Mijn schizotypische kunst: http://www.bourgonje.nu

• PVK : Paul Van Kempen

goed verhaal, aan de site kan nog wel wat geknutseld worden, en wellicht meer nadruk op de schilderijen, vond de uitleg bij de schilderijen wel erg goed, ook mooi trouwens, ik ben altijd geinteresseerd in aliens…

gr,

PVK

http://pvk.a1st.de

> Mijn schizotypische kunst: http://www.bourgonje.nu

• Kim

Ja je hebt gelijk, de site is nog niet helemaal wat ik hebben wil, maar ik zit vast aan wat ik kan en dat is alleen maar HTML en dan nog heel beperkt. Er hoort eigenlijk nog een onderdeel bij het (schizotypische) dagboekproject, wat al 2 voorgaande delen heeft en binnekort waarschijnlijk een deel 3 gaat krijgen, de andere 2 delen heb ik echter moeten verwijderen door allerlei vervelende toestanden die voortvloeide uit mijn schrijven, ben nu dus een nieuwe manier aan het zoeken met wat meer censuur maar weet niet of me dat ook daadwerkelijk gaat lukken.

'Aliens' hoe bedoel je Aliens? Bedoel je dat je dat in mijn schilderijen zag? Of heb je het over Alien-embryo? Ben benieuwd naar je toelichting, ben jij zelf ook Schizofreen?