Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie is hier ook hersteld van Schizofrenie?

• Kim B

Ik heb hier al eerder dingen geschreven en begin te vermoeden dat ik of geen goeie diagnose heb gekregen, of wel een goeie diagnose heb gekregen maar dan echt wonderbaarlijk hersteld ben, en tegenwoordig nog nauwelijke medicijnen gebruik (soms en dan zeg: 4 dagen per maand soms zelfs minder).

Ik wil graag weten of ik de enige ben of dat dit vaker voorkomt, ik had echt een zware diagnose en ben voor m'n gevoel erg ziek geweest.

• dolf

Hallo Kim,

Grappig, ik heb hetzelfde. Ik ben in het verleden schizofreen verklaard. Na mijn opname geen medicijnen meer gebruikt. Dat is 8 a 9 jaren geleden. Ondertussen in de horeca gewerkt. Lange, lange uren gedraaid. Waar die diagnose vandaan kwam, weet ik niet. Ga gewoon op je gevoel af, Kim. Dat is het beste wat je kunt doen.

Met vriendelijke groet,

Dolf.

• lex

Vreemd maar wel fijn voor jullie.

Ik heb het tegenovergestelde ik heb een psychotische stoornis en heb nog dagelijks last van lichte wanen.

Dat ik in de bus zit en denk dat ik zo opgeblazen word of dat iemand met een laser pistool mijn hersenen beinvloed.

Als ik ook maar iets minder met anti psychotica gaat het helemaal mis.

Groetjes lex

• Cor

Hallo Kim en Dolf,

Wees toch maar voorzichtig met dat gevoel hersteld te zijn. Ik heb ooit ook 8 jaar zonder medicijnen en verschijnselen van schizofrenie gelukkig geleefd. Maar toen gebeurden er vervelende dingen in mijn leven, zoals inbraken in mijn woning, waardoor ik weer erg angstig werd en binnen korte tijd weer in de isoleercel terecht kwam.

Ik hoop dat dat jullie bespaard blijft.

• Kim B

Er is mij tot nu toe echt niks bespaard gebleven en ik kan gerust zeggen dat ik momenteel in de zwaarste periode ooit zit, maar ik maak die bewust mee.

Veel mensen hebben mij voor gek uitgemaakt maar ik weet dat ik de psychoses onder controle heb, ik weet niet hoe het kan en hoe ik het doe maar ik doe het wel.

Ik ben nu met een rechtzaak bezig, heb aangifte gedaan en heb contact gelegd met een advocaat en met de uitspraak die de rechter zal doen hierin zal ik uiteindelijk ook een punt maken in het voordeel van mensen die schizofreen zijn; dat we niet allemaal gestoorde gekken zijn die niks kunnen en alles verzinnen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te worden met de slechte dingen, kan er dan nooit iemand een keer naar de positieve dingen kijken?

Momenteel kan ik niet eens onder m'n eigen naam schrijven want dan word ik afgemaakt, maar dat gaat veranderen. Ik ben nooit gestopt met schrijven en zal nooit m'n mond houden, mijn strijd tegen apartheid, discriminatie gaat verder al is het het laatste wat ik doe.

Ik wéét dat ik ooit gelijk ga krijgen en met mijn gedrevenheid ga ik ooit heel veel bewijzen, niet alleen voor mezelf, maar voor alles en iedereen die gediscrimineerd word door zijn geestelijke gesteldheid.

Ik weet zeker dat er inmiddels mensen zijn die alles van mij gelezen hebben en die nu balen omdat ik word aangevallen op wie ik ben maar ik voel wel dat het gaat veranderen. Geen idee hoe en wanneer maar het gaat gebeuren.

• Judith

Er is nog nooit iemand hesteld van schizofrenie want het is een aandoening in je hersenen! Wel kun je er mee leren leven en prikkels zo veel mogelijk onderdrukken.

Misschien een onjuiste diagnose geweest.

• anthony68

mee eens. Schizofrenie is een ongeneeselijke ziekte je kan het behndelen maar daarmee is de kous af. dus al die mensen die zeggen te zijn genezen door medicatie houden alleen hunzelf voor de gek medicatie onderdrukt de symptonen en de ziekte is nog in de onderlaag aanwezig wacht sluimerd op een volgende psychose. Of ze zijn verkeerd gediagnoseerd en hebben helemaal geen schizofrenie maar een schizo-affectieve aandoening. Schizofrenie is heel breed en kan varieren van lichte vormen tot zeer zware vormen. Ik heb een zware vorm ervan en kan er moeilijk mee leven. Al 10 jaar kan ik het geen plaats in mijn leven geven dan alleen er mee moeten leven.