Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schizofrenie en onderwijs

• Boer

Ik ben een leraar in opleiding en mijn school doet moeilijk omdat het is uitgekomen dat ik schizofreen ben. Uiteraard is dit pure discriminatie! Maar mijn vraag is of het juridisch te verantwoorden is om mij van school te sturen. De school is van mening dat ik niet verantwoordelijk zou zijn in mijn beroep.

En verder wil ik graag weten of jullie het vertrouwd vinden om een schizofrene leraar (die zeer vredelievend is) voor de klas te laten staan.

• lex

Hoi boer

Ik vind het knap dat je kunt werken ondanks je ziekte, en ik heb er geen twijfels aan dat je een goeie bent.

Ik ken veel mensen met schizofrenie ok een ex-leraar en die heeft het toch ook maar gedaan.

Ik zou als de school beslist iets tegen je te doen zeker stappen ondernemen, want dit is inderdaad pure discriminatie, laat ze bijv eens een foldertje lezen over schizofrenie, er zijn zat mensen met deze ziekte die goed functioneren zeker als je je medicijnen trouw inneemt.

Succes lex

• dolf

Hallo Boer,

Als je ziekteverzuim niet hoger is dan van je andere collega's en de inname van je medicijnen je functioneren in de klas niet in de weg staat, is er volgens mij niks aan de hand en kan de school niks tegen je beginnen.

Groeten,

Dolf.