Ik wil best m'n mening hierover geven. Iets wat heel gevoelig en moeilijk ligt.
Iemand die erge last heeft van Schizofrenie, of beter gezegd van de symptomen ervan, kan je zeer zeker niet gezond noemen, het is iemand die op dat moment niet functioneert zoals het hoort. Aangezien er bekend is dat deze ziekte z'n pieken en dalen heeft ben ik tegen euthanasie als je Schizofreen bent, in de periode dat je ‘slecht’ bent zeg maar.
Ik ben iemand die goed functioneert en steeds beter lijkt te gaan functioneren ondanks dat ik een Schizotypische persoonlijkheidsstoornis heb, ADHD etc. Vooral de laatste, daar heb ik soms last van. De symptomen van het Schizotypisch zijn daar zijn er een aantal van die nooit weggaan zoals: kleurtjes zien en ik vermoed ook: mijn verminderde gezichtsvermogen.
Tot voor kort dacht ik dat ik nooit van m'n leven 1 moment van geluk zou kunnen kennen, en toch is het nu zover dat ik het soms ervaar, vreemd genoeg heel vaak op momenten dat ik alleen ben of in afzondering, dat was vroeger niet zo.
Ik ben dus over het algemeen nu vrij gelukkig, of in ieder geval gelukkiger dan ik ooit dacht te kunnen worden. Met wat ik heb is het dus niet vreemd dat ik 2x geprobeerd heb zelfmoord te plegen, welliswaar jaren geleden maar het is een feit. Ik was zeer boos toen ze mij vonden omdat ik wel wist dat het anders direct de eerste keer ‘gelukt’ was.
Ik kijk er nu anders tegenaan: ben de mensen die mij gevonden hebben zelfs dankbaar. En geniet van de kleine dingen van het leven.
Wie weet kan je iets met mijn mening.