Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is hij schizofreen?

• lana

Hey, ik ben een meid van 18 maar ga al zo'n 1,5 jaar om met een jongen van 16.

Ik geef heel erg veel om hem maar hij is soms heel raar!

Zo vertelt hij me dat z'n moeder zijn moeder niet is en dat ze thuis een dodentaal spreken en dat zijn voorouders in conflict waren met een stam die hem nu nog achtervolgd waardoor hij en z'n ouders geen fatsoendelijk leven kunnen leiden.

Hij houdt zich ook erg bezig met meditatie, en heeft het graag over kwesties als geloof.

Je kunt goed een gesprek met hem aangaan maar dan vertelt hij me weer allemaal verhalen en dan zegt hij: je begrijpt het toch niet, vervolgens probeert hij het me uit te leggen maar dan is het vaak net weer iets anders. Ik geef heel erg veel om hem

Me moeder die kan aan de hand van foto's zien hoe mensen zijn en ze zag bij hem iemand die heel erg opzoek was naar zichzelf. Ik weet het niet. ik zal proberen om morgen achter wat meer dingen te komen. Weet iemand of hij schizofreen is of iets anders??? en wat kan ik doen om hem te helpen….ik ben ook nog eens verliefd op hem en we hebben “iets”. Ik heb al begrepen dat ik zijn verhalen niet als onzin moet afdoen maar wat kan ik verder nog doen, want mijn gevoelens voor hem spelen natuurlijk ook een grote rol.

Hij komt over het algemeen heel normaal over bij iedereen alleen gelooft niemand zijn verhalen maar volgens mij is er meer aan de hand.

Wie kan mij helpen???

Groetjes…….lana

• dolf

Hallo lana,

Ik adviseer hem op judo te gaan. Hij heeft er de leeftijd voor en het zal hem direct met beide benen op de grond zetten. Dat zal het gauw afgelopen zijn met dat vage gedoe.

Groeten,

Dolf

• Kim B

Het gedrag wat je beschrijft lijkt erg op dat van iemand die Schizotypisch is, vergeet ook niet dat als iets dergelijks aan de hand is met hem dat rond deze tijd (of eigenlijk al iets eerder) aan het licht komt. Als hij Schizotypisch zou zijn, dan zou wat jou moeder zegt best eens heel goed waar kunnen zijn. Het verwoord in 1 zin waar iemand die Schizotypisch is, heel z'n leven naar op zoek is.

• lana

Thanx voor het reageren….Ik heb het eens aangekaart via een site maar hij vind het gewoon een idioot idee, hij zei: als jij wilt dat ik schozfreen ben dan ben ik dat wel hoor. Maar hij ontkent het voor de rest. Hij doet er dus gewoon heel luchtig over.

Maja hij komt vanavond bij mij thuis om me ouders te ontmoeten en dan hoop ik dat dat wat verheldering brengt!

Nogmaals bedankt!

• anneke

hallo lana

probeer zoveel mogelijk informatie te vinden over schizofrenie

mijn zus heeft chronisch schizofrenie, mn vriend heeft een vriend (gehad hij leeft niet meer) een surinaamse jongen en hij was ook verdiept in allerlei vage dingen ging medicijnmannen bezoeken en alles was nogal vaag, jouw verhaal doet me aan hem denken, die jongen was weer heel anders dan mn zus

een psychose is ook anders dan schizofrenie

als je denkt dat het niet klopt probeer dan please info erover te verzamelen

er zijn goeie medicijnen die het ergste kunnen voorkomen

wat alleen heel moeilijk is, is om ze te laten beseffen dat ze iets hebben

de meesten hebben geen ziektebesef

succes

kussies anneke