Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ben ik schizofreen oid.?

• MJ

Hoi allemaal,

Ik ben Mariëlla (12 jaar oud als je het wou weten).

Ik heb sinds ongeveer 2 weken geleden steeds dat ik mensen/dieren/dingen zie die er niet zijn. Eerst dacht ik wel dat die er waren, maar toen wuifde ik een keer naar een vrouw die ons de hele tijd aankeek zodat ze op zou houden met dat geloer. En de jongen die naast mij stond vroeg zich dus af waar ik naar aan het zwaaien was. Ik dus die vrouw aanwijzen, maar hij zag haar niet. En zo heb ik al veel vaker die dingen, mensen en ook dieren gezien die er helemaal niet waren.

Ik weet niet zo veel van schizofrenie en het kan dus best zijn dat het heel iets anders is dan dat, maar kan iemand mij vertellen wat het dan kan zijn ????

bedankt.

groetjes MJ.

• dolf

Hallo MJ,

Je hebt niet zomaar schizofrenie en zeker niet op zo'n jonge leeftijd. Dus er is geen reden tot paniek. Kun je me misschien vertellen hoe die vrouw eruit zag (in detail)?

Groeten,

Dolf

• MJ

Het was een vrouw van ong. 40 jaar oud, kort krullend blond haar, een rode jas en een lichtblauwe spijkerbroek, normaal postuur enzo.

Ze stond een beetje op een afstand, en keek ons dus aan. Verder stond ze daar gewoon, te wachten ofzo.

maar toen ik even wegkeek was ze verdwenen……

Vanmiddag heb ik ook weer een kat gezien die een stel vrienden van me niet konden zien. Dat was een zwarte kat met witte voetjes, die rende eerst over het tegelpad en later ging ie achter een auto zitten, wij zijn er toen naar toe gelopen, maar toen ik te dichtbij kwam rende hij de bosjes in, en verder heb ik hem ook niet weer gezien. De rest verklaarde me voor gek want zij zagen helemaal geen kat :S

groetjes MJ

• anneke

hallo mariella

mijn zus heeft schizofrenie

1 op de 5 mensen ziet of hoort wel eens iets wat er niet is en daar blijft het bij

als ik jouw was zou ik het tegen je ouders vertellen om het zekere voor het onzekere te nemen, er zijn veel medicijnen voor deze aandoening, misschien ook wel om een psychose te voorkomen, als je een psychose krijgt kan er wel een paar jaar aan je leven voorbij gaan,

ik was altijd bang en erg waakzaam opdat ik het ook zou krijgen, maar ik heb gelukkig nog nooit iets gehoord of gezien in wat voor staat ik ook was:)

ik ben 24 en heb wel es een drankje gedronken en een stickie (wiet) gehad

vooral softdrugs moet een zogenaamde “trigger”zijn ( dat betekent dat het een psychose los kan maken, je hoeft soms zelfs niet eens een te krijgen als je geen trigger door bepaalde drugs en ook medicijnen tot je neemt !)

als ik jouw was en ik heb er vaak over gedacht, mocht ik het krijgen

vertel het als er iets niet in de haak is vertel het tegen iedereen

die je maar kan helpen

good luck

en echt doen

kussies anneke

• MJ

Mijn ouders geloven me niet. Ik heb het al verteld, maar ze denken dat ik me aanstel. Ook omdat ik een heks ben en me bezig hou met spirituele dingen.

Maar ik heb er al met vrienden over gepraat, mijn beste vrienden en die geloven mij gelukkig wel.

Ik ben verder niet bang voor de dingen die ik zie, maar vind het vervelend dat ik onechte dingen zie en op den duur helemaal niet meer weet wat egt is en wat niet :S

Als ik nu weer iets zie wat een ander niet ziet, ga ik erheen om te kijken of ik ermee kan praten en het kan aanraken.

dank, MJ

• MJ

Ik heb met ‘iemand-die-ik-zie-maar-anderen-niet’ gesproken.

Ik was met de hond aan het lopen, en toen zag ik een meisje van ongeveer mijn leeftijd op zo'n electriciteits kastje zitten.

Ik loop met de hond altijd langs dat kastje, nu dus ook. Toen zei ze tegen me dat ik een leuke hond had. Toen hebben we even gepraat over mijn hond, ze zei dat zij ook een hond had, die heette Blacky geloof ik.

Toen zijn we dus in een gesprek geraakt en zij liep een stukje met me mee. Ik vroeg of ze in de buurt woonde, ze woonde niet in de buurt en verder zei ze daar ook niks meer over, ik dus ook maar niet. Ik had haar ook nog nooit eerder gezien ofzo. Ik vroeg ook naar haar naam, ze heette Nathalie. Ik dacht dus dat dit weer gewoon een echt meisje was, maar toen kwam mijn moeder langs fietsen en had me horen praten met iemand, en vroeg dus met wie ik aan het praten was. Ik dacht: zie je dat dan niet ??? Ze staat pal naast me!

Maar toen dacht ik weer aan ‘die-dingen-die-ik-zie-en-anderen-niet’, en zei ik maar dat ik tegen de hond praatte.

Toen ik weer verder wou praten was ze er niet meer. Ik zou Nathalie best nog een keer willen zien eigenlijk, ze was heel aardig.

Maargoed ik zie wel verder, groetjes van MJ

• dolf

Hallo Mariëlle,

Het medium Jomanda heeft een kinderboek geschreven met de titel: “Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet…” (heel toepasselijk).

Hier is de link waar je het kunt vinden:

http://www.jomanda.nl/Jomanda%20artikelen/

Lees dit boek eens.

Groeten en succes,

Dolf.

• karo

hoi mj… ik herken het wat je hebt… ik heb ook zoiets… nog net iets anders maar dat maakt denk ik niet uit… het komt op het zelfde neer denk ik… als je er over wilt praten kan je me mailen of toevoegen op msn… ik ben trouwens 15…

groetjes en sterkte karo