Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mag ik iets vragen?

• Charlotte

hallo allemaal.

Mijn naam is charlotte en ik ben een 4e jaars studente SPH (sociaal pedagogische hulpverlening). Ik ben begonnen met mijn afstudeerproject, en hoop een relatiebemiddelingsbureau op te kunnen zetten voor mensen met een psychiatrisch ziektebeeld. En daar het grootste gedeelte van de psychiatrisch cliënten schizofrenie heeft, ben ik mijn scriptie aan het toespitsen op schizofrenie.

Door het schrijven van deze scriptie hoop ik zo veel mogelijk kennis te vergaren over wat deze ziekte met zich mee brengt, en zo op deze manier iets te kunnen betekenen voor mensen die deze aandoening hebben.

Ik ben op zoek naar informatie over de beleving van seksualiteit en medicatie, dus de beperkingen waar mensen tegen aan lopen door de doseringen van bijvoorbeeld antipsychotica en en de nare bijwerkingen daarvan.

Ik ben me bewust dat dit voor veel mensen heel moeilijk en heel naar is, en zeker niet gemakkelijk om over te praten. Ik vraag toch aan mensen of ze me hiermee zouden willen helpen, door of een reactie op dit forum te plaatsen, of mij een persoonlijk mailtje te willen sturen. Ik zou hier enorm mee geholpen zijn.

Alvast heel erg bedankt,

groetjes Charlotte

• Dolf

Hallo Charlotte,

Vreemd onderwerp. Maar kijk eens naar de alternatieven voor een medische behandeling van schizofrenie. Ga eens naar de site van www.hersenbries.nl en steek je licht daar eens op.

Dolf.