Mijn vriend heeft mij verteld dat ie al sinds dat hij een jaar of 6 is een stem in zijn hoofd heeft. Die stem is zeer dominant en draagt hem op dingen te doen. Wanneer hij deze dingen niet doet wordt deze stem boos en zorgt dat hij ondragelijk pijnlijke steken in zijn hoofd krijgt. Niemand weet dit behalve ik. Hij mag dit van die stem ook niet vertellen, want dan krijgt ie wederom weer steken in zijn hoofd. Dit was ook het geval toen hij het mij vertelde. Die stem straft hem dan. Hij heeft hier niet zo heel vaak last van, maar alleen als iemand om wie hij geeft pijn gedaan wordt. Een voorbeeld hiervan: iemand had op een site geschreven dat ik een slet was en op dat moment ging hij helemaal over de rooie naar buiten met een mes om diegene te vermoorden, omdat dat van die stem moest. Op het moment dat hij zich probeerde te verzetten kreeg hij steken in zijn hoofd en opeens leek het wel of er iets ontplofte in hem. Hij was ineens echt onvoorstelbaar sterk. We hebben hem geprobeerd te kalmeren en dat lukte uiteindelijk na een paar uur, maar hij het probleem was dat hij zich niks meer kon herinneren. Nog zoiets is dat hij soms als we ruzie hebben in een keer wel inzichzelf lijkt te keren. Hij praat dan met een piepstemmetje en heel anders dan hij normaal zou doen (hij scheld of vloekt dan bijvoorbeeld nooit). Hij lijkt dan wel een heel anders persoon..een klein kindje ofzo. Vaak gaat dit na een tijdje over en lijkt het of hij in een keer wakker wordt. Hij is dan helemaal verward en weet niet wat er gebeurd is. Zeker niet als hij in een keer ergens anders staat, want voor hem is dat stuk tussen dat hij “weg viel” en weer “bij kwam” helemaal weg. Het is voor mij ook heel moeilijk om hem terug te krijgen als hij “weg valt”. Het is me een keer gelukt door te vragen of ik hem weer mocht spreken. Ik weet dat er dus iets niet helemaal klopt, maar is dit nou wat ze schizofrenie noemen? En hoe zou ik hem kunnen helpen? Hij vind het zelf heel moeilijk om over te praten en toch wil ik hem proberen te helpen. En als het echt schizofrenie is moet ik dan bang zijn?
Bvd voor de informatie,