Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oproep: Waar zijn de vrolijke schizofrenen!?

• Brian

Zijn er ook nog mensen die hun schizofrenische stoornis NIET als een probleem zien. Zonder zich als lijdendvoorwerp op te stellen met dokters en medicijnische begeleiding zich het leven door lopen te zeuren. Ik ben erg benieuwd. Ik zoek diegene die weten dat het niet helemaal spoort in hun hoofd maar hier 100 procent vrede met hebben (er om kunnen lachen of grinneken of huilen).

• Lotte

Hey Brian…

Ik heb nu al heel mijn leven schizofrenie en psychose…

Komt omdat het erfelijke zaak is bij mij…

Ik heb er echt mee leren leven en normaal gezien moet ik hiervoor medicatie nemen en verwachten ze van me dat ik naar psychiaters ga…

MAAR dat doe ik dus niet…

Ik heb me er bij neergelegd en het valt soms best wel goed mee… Er is één voordeel, zal nooit alleen zijn ;o)..

Maar het blijft moeilijk vb het is hatelijk dat er soms wel 15 man naar je zit te gapen of dingen naar je zitten te roepen als ik in bad zit, …

Maar swat das nu eenmaal het leven…

Ales ze met TE veel zijn kan ik het even niet meer aan, maar anders, mjha hehe ofwel scheld ik ze eens uit als ik slecht gezind ben, ofwel huil ik er mee, …

Tegenwoordig lukt het steeds wel beter en beter!

En ik denk dat ik er ooit heel de dag mee kan lachen, … inplaats van soms met momenten ;o)

*take care*

Lotte -X-

Hmm hoop dat ik zo beetje een goed antwoord heb kunnen geven op je vraag… anders sorry …

• Brian

Hi Lotte,

Ik vind het erg dat tegenwoordig veel mensen medicijnen aangepraat worden. Ik ben zelf ook zo schizofreen als een draaideur, maar weet ondertussen dat ik het beter niet als een stoornis kan zien, als ik dat ga doen wordt het namelijk een probleem. Ook medicijnen maken het op de lange duur alleen maar slechter (en zijn verslavend), helaas zijn ook drugs of alcohol voor de schizofreen uit den boze. Maar ja die hebben wij ook niet nodig, wij trippen de dag natuurlijk door. (snap je). Laat je dus door geen arts ompraten en smijt die pillen weg. Schizofrenie is zeker erfelijk. Schizofrenen hebben veel afwisseling nodig. Omdat het huidige 20ste eeuwse leven zo ontzettend saai is, zijn veel zaken (zoals studie of een vaste baan) eigenlijk slecht voor de schizofreen. Moet je je iets anders overleggen. Maar er blijft nog veel over! Jawel. Bye-bye.

• anthony68

Schizofrenie is geen lachertje is dat jij de hele dag pret hebt met je ziekte duidt bij mij op een ding. Of je bent in een psychose of je belazert de boel. Ik ken niemand die blij door het leven gaat met schizofrenie is dat kan ik me voorstellen. Ja je mag je gelukkig prijzen als je geen last hebt van de bijwerkingen. Of de negatieve symptonen. Mensen met schizofrenie zijn niet de hele dag zeurderig we hebben ook onze momenten. Vooral na een psychose kun je lachen om de dingen die je dacht, hoe onrationeel ze waren. En naar een leuke film kijken of grapjes maken met je vrienden. Maar dat zijn enkele momenten. Dan komt de harde werkelijkheid weer kijken. Je hebt een leuke film gezien gelachen en nu moet je de afwas nog doen…:( daar kijk ik dus tegenop dus blijft ie nog twee dagen staan en dan denk je nu moet het wel anders krijg je het helemaal niet schoon. Of je hebt bezoek gehad de hele avond gelachen en jij mag de boel opruimen. Lachen hoor…

Als jij zo'n vrolijke patient bent met schizofrenie vraag ik me toch af of ze wel de juiste diagnose hebben gesteld. Neem maar van mijn aan schizofrenie is geen lachertje….

• Ronald

Ik ben net op dit prikbord beland, dus zodoende is mijn berichtje een beetje laat.

Ik heb zelf lichte schizofrenie en autisme en het leven is een groot feest. :-)

(Op de mindere dagen na.)

Het is mogelijk dat min visie hierop anders is omdat ik geen medicijnen gebruik en dat het erfelijk is van mijn vader's kant en het op 4 jarige leeftijd gediagnosticeerd is.

Mijn zus heeft zware schizofrenie, psychoses en zit in het Delta psychiatrisch ziekenhuis, maar ze is over het algemeen wel vrolijk.