Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderen, toekomst?

• Merel

Hallo

Ik heb een, voor mij, groot probleem. Mijn vriend is schizofreen en heeft allerlei waanideeën. Zo ‘weet’ hij dat er vele andere werelden bestaan naast deze en hij wil naar andere universums reizen.

We hebben laatst over kinderen krijgen gesproken, iets wat voor mij heel belangrijk is. Zijn reden om niet voor kinderen te kiezen is dat hij veel meer wil te weten komen over reizen naar andere werelden, een reis die hij samen met mij wil ondernemen.

Ik probeer zoveel mogelijk begrip op te brengen voor zijn ideeën, maar ik heb het er hoe langer hoe moeilijker mee. Het lijkt of, nee het is zo, alles waarover we praten wordt beïnvloed door zijn spirituele ideeën. Moet ik tegen hem zeggen dat ik daar allemaal niet in geloof? In hoeverre moet ik mijn toekomstdromen (ik ben er pas 23) bijsturen?

Is er hier iemand die een echt goede relatie heeft met iemand die de diagnose ‘schizofrenie’ gekregen heeft?

• angela

Dit is een casus waar heel moeilijk een antwoord op te geven is. Want eigenlijk kan alleen jij dat! Hoe graag wil je bij hem blijven en daar jouw leven naar inrichten?

Kun je met hem kinderen opvoeden?

Allerlei vragen waarop alleen jij het antwoord weet.

Als je er nu voor kiest je leven naar hem aan te passen en je kinder wens daarvoor aan de kant te zetten, kan dat aan je gaan knagen op den duur.

Denk er nog maar eens goed over na. Ik denk dat het op een gegeven moment allemaal best zwaar wordt om met zijn ideeen te leven…….

• Brian

Jullie kunnen de kinderen toch ook mee op reis nemen..