Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oproep

• Woeste Weduwe

Wij; kritisch, absurdistisch, sarcastisch doch serieus tijdschrift

in wording “de Woeste Weduwe” zoeken jullie; schrijvers, poëten,

dromers, dichters en andere taal- en beeldkunstenaars om een humoristisch,

grensverleggend tijdschrift te maken voor kritisch denkende,

eigengereide, laat puberende, geestveruimende, trendgevoelige,

nieuwsgierige, uitdagende, uitdaging zoekende, rondneukende of

celibatair levende, oppervlakkige cultuurbarbaren, yuppen,

stadsmannen (of vrouwen) en andere consumptiemaatschappij

adorerende dan wel hatende figuren.

Opgewonden? Woedend? Verdrietig? Jaloers? Euforisch? Vernietigingsdrang? : :Mail: redactie@woesteweduwe.nl

http://www.woesteweduwe.nl

• Woeste Weduwe

Beste Mensen,

We zijn op zoek naar mensen met afwijkende zienswijze, manier van leven. Dan kom je dus ook bij de psychiatrie terecht.

Wij willen graag de blikken verruimen en hebben daarbij de hulp nodig van mensen zoals jullie.

Zijn er mensen aanwezig op dit prikbord die ‘schizofreen’ zijn en goed kunnen schrijven?

Mail ons!

Redactie@woesteweduwe.nl

• Sjaak

Ach wanneer ben je schizofreen?? Als je weet hoe de wereld echt in elkaar zit of als je dingen ziet die er voor een ander niet zijn of als je achter de waarheid komt en/of je hiervoor inderdaad gevolgt wordt of als je echt gek en door gedraaid bent??

Dit vind ik zo'n ruim begrip dat je er vele vragen over kunt stellen en waar vele antwoorden op zullen komen. Maar wanneer ben je het, wanneer denken ze dat je het bent, wanneer denken ze het, waarom denken ze het, gaat zo maar door. En als eindpunt kan je stellen dat er aan de vragen geen eind komt. Want geloof ik jouw of geloof jij mij?

Sjaak…..

• Woeste Weduwe

Beste Prikbordlezers,

- “schizofrenie hoort enkel thuis in de categorie sociaal/cultureel onaanvaardbaar denken of gedragen en niet in de categorie biologie of ‘ziekt’ waar vele mensen het plaatsen”

*citaat uit The New Guide to psychiatry , Seymour S. Kety en Steven Matthysse.

- “een lichamelijke oorzaak is voor geen van de z.g. geesteleijke ziekten ooit gevonden.” - “psychofarmaca verstoren een normale biologische functie, nl. normale neuroreceptor functie.” - “ze verwijderen ( geestelijke) capaciteiten die de persoon zou hebben in de afwezigheid van de middelen” - “psychofarmaca belemmeren de hersenen en dus de geest, de geest zijnde de essentie van de ware zelf”.

*citaten uit:“Geneesmiddelen of kwakzalverij?” Lawrence Stevens

Mogen deze citaten onze richting van interesse aangeven.

Vriendelijke groeten,

Redactie WW

• lexa

ik ben niet zo'n schrijver ,maar ik maak wel digitale kunst, is dat iets voor je tijdschrift?

groetjes lexa

• Sjaak

Er zijn op dit moment 1mln mensen die antidepresiva's slikken, over de hele wereld zullen pschychische klachten cq problemen voor 2010 volkziekte nummer 1 zijn.

Is ons ras falende, storten wij in?? Of ligt dit aan de famaceuten die elk bestaand spectrum steeds verder uitbreiden om maar zoveel mogelijk medicijnen aan de man te brengen? Aan dit soort zaken wordt veel te weining aandacht besteedt, en steeds meer mensen voldoen aan de steeds verder oprekbare stoornissen en voelen zich steeds verder betrokken door de verkeerde aandacht in de media. Zie ook het Fenomeen ADHD steeds meer kinderen krijgen deze stempel, de vraag is alleen klopt de diagnose of ligt het probleem bij de huidige maatschappij samen met de pillen fabrikanten die maar een ding willen en dat is winst.

Ik zelf heb ook ADHD maar zie het anders dan dat mij verteld wordt, ik ervaar het als een extra zintuig waarmee ik beter signalen opvang in de maatschappij dan iemand die geen stoornis heeft. En misschien anders denk dan de doorsnee mens waardoor we dus vaak als vreemde eend worden aangezien. Ik hou me dan ook met veel zaken bezig, over wat er in de wereld (dan praat ik over Illuminanten etc) speelt en wat er voor miskleunen worden begaan op psychiatrisch gebied en instelling.

Het stoort mij dan ook dat mensen en vaak kinderen in een hokje worden gestopt met een stempel die wellicht onterecht is. Doven die jarenlang onterecht in een psychiatrische instellingen verblijven en kinderen die door hun stoornis niet worden behandeld maar in jeugddetentie zitten, opgesloten naast criminelen, verkrachters en moordenaars.

Sjaak…….

• Woeste Weduwe

Beste Lexa,

We zijn op zoek naar schrijvers En beeldmakers. Dus ja, we hebben interesse.

Je kan ons mailen op redactie@woesteweduwe.nl.

Vriendelijke groeten,

Redactie WW

• Woeste Weduwe

Beste Sjaak,

Ik spreek nu namens mijzelf en niet de gehele redactie.

Met interesse verdiep ik mij wederom in de antipsychiatrie. Ik lees met verbijstering :

- Jan Foudraine “Bunkerbouwers”

- Roy Porter “De zin van de waanzin”

- Jan Pols “Mythe&Waanzin” over de kritische psychiatrie van Thomas S. Szasz

-nog in huis te halen boek: Peter R. Breggin “Toxic Psychiatry”

Jouw relaas zou zo in een van deze boeken terug te vinden zijn.

jan Foudraine ziet heil in psychotherapy en is alles behalve te spreken over de biopsychiatrie.

citaat: 'verkeerd geprogrammeerd…aantal ouders hun kinderen een uiterst verwarrende hersenspoeling geven, waarmee ze zich in het leven later op geen enkele wijze staande kunnen houden"

citaat: “we zijn allemaal tegen onszelf opgezet, door die programmering. we zijn opgezet tegen wat puur is in ons, zuiver, intelligent, helder en krachtig”

Hij geeft de ouders niet de schuld, die zijn immers ook geprogrammeerd.

R.D.Laing is ook een aanbeveling.

Zou je in staat zijn om regelmatig verslag te doen van jou zienswijze beste Sjaak?

Wij willen graag aandacht geven aan deze stroming binnen de psychiatrie. Een stroming die zo mooi kwam opzetten en nu geheel ondergesneeuwd lijkt te zijn.

Vriendelijke Groet,

Redactielid WW

• Paul van Kempen

de site doet het niet…… enne : ik wil wel meewerken aan de Woeste Weduwe…….

gr,

Paul

http://paulvankempen.com

hier staan wat teksten die ik geschreven heb…..

• Woeste Weduwe

Beste Paul,

Gelijk onze site bezocht, hij doet het prima. Raar. Wellicht dat je het nog een keer kunt proberen. De site geeft nl. veel informatie.

We hebben jouw bericht ontvangen.We zullen jouw site bezoeken en jouw berichten.

Vriendelijke Groeten,

Redactie WW