Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bedreiging

• Bob

Ik ben vandaag met de dood bedreigd door mijn buurman R vd Meijde.

Ik schop jou dood en ik ga jou doodschoppen waren de kreten en dat alleen omdat ik vroeg of het vanacht iets rustiger kon omdat er ook nog mensen zijn die moeten werken voor de kost.

Hij is schizofreen en heeft ook een tijd in Vogelenzang gezeten. Hij loopt te stampen en te schreeuwen en er zijn nachten dat ik niet slaap. Hoe is het toch mogelijk dat iemand die duidelijk niet in staat is op zichzelf te wonen in een koopflat terecht komt.

Nu schijnt het zo te zijn dat er ook stichtingen of zoiets zijn die flats kopen om de mensen onder begeleiding zelfstandig te laten wonen. Wie weet hier meer van?

Ik heb de politie inmiddels meerdere malen verwittigd in de hoop dat de man geholpen kan worden. Dat hij ziek is snap ik ook wel maar daarom hoef ik toch niet met mijn 57 jaar in doodsangst te gaan leven.

Wie komt de naam van deze man bekend voor en wie kan mij advies geven. Ik zit nu ook op een antwoord van de politie te wachten en ben bang.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

• b&r

Aaron, Dank je wel voor je reactie, heel goed en moedig, jij bent inderdaad goed bezig omdat jij hulp aanvaardt.Jij kan er over praten en accepteert ook dat iemand jou wil en kan helpen.

Na overleg met de huisarts van mijn bovenbuurman is het probleem duidelijker geworden. Hij heeft medicijnen nodig maar wil niets innemen en iemand dwingen tot innemen van medicijnen gaat niet. Tenzij de situatie inderdaad levensbedreigend wordt (en dat begint er nu op te lijken) dan kan zoals je zelf al aangeeft de politie hem oppakken en kan de dienstdoende persoon van het Riagg een beslissing nemen van al of niet gedwongen opname.

er is met deze persoon dan ook totaal niet meer te praten en ik signaleer dat hij steeds agressiever wordt en dat dus zijn probleem steeds erger wordt.

Morgenochtend 6-08-04 ga ik dan ook weer naar de politie. Inmiddels zijn er ook meer buren die het probleem signaleren. Als deze man medicijnen zou slikken hoeft hij voor mij niet weg maar ik moet elke morgen om 5.45 opstaan omdat ik naar mijn werk moet en als hij in de nacht loopt te schreeuwen, brullen, stampen, schelden en op de muren loopt te bonken , dan krijg ik ook steeds meer problemen.

Op mijn werk functioneer ik dan ook voor geen meter meer.

Aaron jij komt er wel, veel succes en nogmaals bedankt voor je reactie.

groeten van Bob

• dolf

Hallo Bob,

Heb je eigenlijk wel gevraagd waarom hij zoveel lawaai maakt 's nachts. Misschien heeft hij geldproblemen of wil zijn vrouw van hem scheiden of zijn zijn ouders door de trein overreden. Je moet gewoon niet gelijk aan schizofrenie denken.

Dolf.

• b&r

OK , Dolf goede vraag van jou kant, maar ik heb nu al 3x met de politie en met hulpverleners gepraat over de situatie van deze persoon. Maar als hij geen medicijnen wil slikken, heb ik echt een heel groot probleem. Ik wil wel helpen maar hij is alleen maar agressief tegen mij. Daarbij komt dat ik 20jr ouder ben en wel moet werken. Dus hoeveel medelijden moet ik dan hebben? Ik moet nu medicijnen gaan slikken , in de hoop dat ik dan minimaal 3 a 4 ur kan slapen, omdat hij geen zin heeft om pillen te slikken!!!!.

De wereld op zijn kop. Ik ben dan ook van plan om dit land de rug toe te keren en weg te gaan.

Ik wens jou succes en bedankt voor je reactie

• emmy

Beste Bob,

Hoe gaat het nu????

• bob

Emmy, dank je voor je belangstelling.

Ik heb officieel aangifte van bedreiging gedaan, maar het opvallende is nu dat mijn buurman de laatste week niet al te veel meer heeft laten horen.Afgelopen zaterdag heeft hij nog 2x gebruld en is toen naar buiten gegaan. Misschien heeft de huisarts nog met hem gesproken, ik weet hret niet.De politie kan natuurlijk ook niets doen.

Ik loop ondertussen met een grote boog om mijn buurman heen om maar niets uit te lokken. slapen doe ik steeds slechter en ga dan binnenkort ook maar eens met mijn huisarts praten.

En al deze ellende komt alleen maar door het feit dat deze persoon geen medicijnen wenst te slikken.

groeten Bob

• Judith

Hallo Bob,

Ik snap dat je bang bent geworden van de dreigementen van je buurman. Maar ik vind het niet netjes om hem hier met naam en toenaam te noemen. Ook niet om herkenning te vragen bij andere slachtoffers.

Kijk ook eens voor meer informatie over wat je kunt doen voor je buurman en jezelf op www.ypsilon.org.

Sterkte,

Judith

• Bob

Beste Judith jij mag dat dan niet netjes vinden maar ik vind het niet netjes dat ik als hard werkend mens uit mijn slaap gehouden wordt. Deze persoon wil helemaal niet eens praten, ik zou de eerste zijn om hem te helpen en heb dat dan ook geprobeerd maar er is geen woord mee te wisselen i pv gaat hij mij lopen dreigen en kom ik in een slachtoffer rol. En niemand die hier wat aan kan doen behalve de persoon zelf die het vertikt om medicijnen te slikken. Medelijden? absoluut niet meer met iemand die mijn leef omgeving door onwil willens en wetens verpest.

Nu heb ik slachtoffer hulp nodig!!!, draaien we rollen in dit land niet een beetje om.?

groeten van Bob

• Judith

Tuurlijk is het niet leuk om uit je slaap gehouden te worden, maar dan vind ik het nog niet kunnen om zijn naam hier te noemen. Hoe zou jij het vinden als iemand anders jouw naam en toenaam op het internet gooide en vanalles vertellen?

En je hoeft ook geen medelijden te hebben, dat vraag ik toch niet.

Heb je al eens overwogen om een IBS voor hem aan te vragen? Daarmee kan hij gedwongen opgenomen worden. Voor meer info: www.ypsilon.org. Ook daar kun je tips vinden hoe er mee om te gaan zodat er een oplossing komt voor jou en je buurman. Ik vind het een hele fijne site en heb er veel aan (mijn partner heeft schizofrenie). Maar nogmaals, namen noemen is niet nodig. Het heeft geen meerwaarde.

Gr Judith

Bob schreef:

>

> Beste Judith jij mag dat dan niet netjes vinden maar ik vind

> het niet netjes dat ik als hard werkend mens uit mijn slaap

> gehouden wordt. Deze persoon wil helemaal niet eens praten,

> ik zou de eerste zijn om hem te helpen en heb dat dan ook

> geprobeerd maar er is geen woord mee te wisselen i pv gaat

> hij mij lopen dreigen en kom ik in een slachtoffer rol. En

> niemand die hier wat aan kan doen behalve de persoon zelf die

> het vertikt om medicijnen te slikken. Medelijden? absoluut

> niet meer met iemand die mijn leef omgeving door onwil

> willens en wetens verpest.

> Nu heb ik slachtoffer hulp nodig!!!, draaien we rollen in dit

> land niet een beetje om.?

> groeten van Bob

• Bokser

Beste Bob

Zeg eeh Bob, ik vind het echt verwerpelijk dat je zomaar zijn naam op een website zet. Ik weet niet eens of dit mag, wat jij doet.

Ik vind het echt niet normaal!

Groet,

Bokser