Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe ziet een psychose eruit?

• marieke

Beste mensen,

Ik ben Marieke, student grafische vormgeving aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Op dit moment ben ik bezig met een project dat gaat over schizofrenie en psychose. Ik heb al een hoop onderzoek gedaan. Ben langsgegaan bij het Vincent van Gogh Instituut in Venray waar ik een rondleiding heb gehad en een interview met een schizofreniepatiënt. Heel interessant allemaal, maar ook heel erg ingewikkeld.

De bedoeling is nu dat ik een psychotische toestand van iemand die lijdt aan schizofrenie wil gaan visualiseren. Op deze manier kan ik denk ik aan andere mensen (vrienden en familie, misschien wel de artsen) letterlijk een beeld geven van de toestand waarin iemand zich bevindt. Hoe ziet dit er volgens jullie uit?

Ik wil nu aan iedereen die dit leest vragen om alle beelden en andere dingen die er in je opkomen op te schrijven en naar mij te mailen!!!!!!

Mijn mailadres is purplevl81@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking!!!

• dolf

Hallo Marieke,

Ik heb je een mail met twee afbeeldingen gestuurd.

Groeten,

Dolf.

• marieke

Hallo Dolf,

Dank voor dit bericht, ik ga de film kijken en de sites die je me geadviseerd hebt!!!!!

grs marieke

• lexa

kijk eens op mijn website, staat vol met tekeningen

http://www.lexart.net

• marieke

Dank voor de tip, maar ik heb een vraagje… Ik heb net de tekeningen bekeken en ik vroeg me af wat jouw ervaringen met psychoses zijn en of je misschien zelf schizofreen bent?

grs marieke

• lexa

Ik heb een psychotische stoornis met kenmerken van o.a. schizofrenie,

mijn psychoses waren heel verschillend.

In mijn jeugd vooral wanen op het gebied van ziektes, ervan overtuigd zijn dat ik een hersentumor had en dat ik binnen 2 weken zou sterven.