Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leponex

• Chris

Beste mensen,ik wil jullie vragen over jullie ervaring of kennis wat betreft het anti psychotica leponex.

Er is zins 2 jaar geconstateert dat ik aan schizofrenie lijdt.

De psychiater heeft mij veel verschillende anti psychotica voorgeschreven voor mijn wanen.

Onder andere zyprexa,risperdal,seroquel en als laatste heb ik het middel abilify geprobeerd wat ook niet goed werkte.

Ik slik nu 800mg seroquel per dag weer.

Nu hebben we het over leponex gehad, ik weet ongeveer wat voor een middel het is.

Alleen weet ik dat je veel last van bijwerkingen kan hebben.

Ook ben ik niet z,on fanaat van elke week bloedprikken, maarja als het helpt dan zal ik het metteen doen..

Nu vraag ik jullie wat jullie ervaringen zijn over leponex??

• Sabian Loftin

hoi Chris,

ik heb verschillende anti psychotica voorgeschreven gekregen in het verleden.

de eerste drie weet ik niet meer maar daar kreeg ik uitslag van.

daarna kreeg ik orap wat niet goed werkte.

daarna werd het haldol wat een tijd goed heeft gewerkt maar helaas werd het effect later minder.

toen kreeg ik risperdal wat totaal niet werkte bij mij.

sinds begin dit jaar krijg ik leponex.

eerst 300 mg per dag en nu 200 mg per dag.

het resultaat is 10 maal beter dan verwacht bij mij.

het gaat nu ineens erg veel beter met mij.

ik neem mijn leponex in voor het slapen gaan.

ik heb wel bijwerkingen namelijk:

als ik 's nachts wakker ben dan ben ik ontzettend duizelig…nog meer duizelig dan wanneer ik zwaar dronken zou zijn zeg maar.

verder heb ik last van hypersalifatie ( kwijlen )

ik kwijl zo erg dat ik elke avond een schone handdoek op mijn kussen moet leggen.

maar gelukkig heb ik daar overdag geen last van omdat ik die leponex dus voor het slapen gaan inneem.

daarom heb ik nu dus ook geen leponex meer overdag.

en ja..inderdaad…elke week bloed prikken

1 op de zoveel mensen kan niet tegen leponex

en mag het dan ook niet langer gebruiken.

maar de meeste mensen kunnen er wel tegen.

als ik de voordelen weeg tegenover de nadelen dan zou ik zeker zeggen dat leponex de moeite waard is.

maar goed…..niet elk mens reageert hetzelfde op dezelfde medicatie..

groeten, Sabian Loftin

• Chris

Beste sabine nog bedankt voor je reactie!

• lexa

ik heb alleen maar problemen met die atypische anti psychotica en mijn vriend ook, werkt gewoon niet.

hoewel ik nu met haldol, een sterk en oud middel met een lage dosering af kan.

en ik kan veel makkelijker bewegen.

waarom overweeg je niet een klassieke anti psychotica, waarschijnlijk werken die nieuwe bij jou niet zo goed.

succes lexa