Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hulp bij mondeling betoog over schizofrenie

• lotte

hallo iedereen,

Ik moet een mondeling betoog houden voor Nederlands en ben op zoek naar nog wat goede argumenten die mijn mening onderbouwen!

Mijn stelling luid:

Niet alle mensen met schizofrenie vormen een gevaar voor de maatschappij

Ik wil met deze stelling vooral mensen van de vooroordelen over schizofrenie afhalen….

Heeft er iemand nog een goede stelling?!

thanx!

groetjes,

Lotte

• lexa

ik denk dat de kans dat iemand met schizofrenie een gevaar voor de samenleving vormt net zo groot is als de kans dat ieder ander een gevaar voor de samenleving vormt.

dus ik vind het nogal een botte stelling, die aan alle kanten rammelt

gr lex

• lotte

ff voor de duidelijkheid…. deze stelling is absoluut niet bot bedoeld!!

Sorry als dat zo overkomt!

• lotte

ik kan het waarschijnlijk beter formuleren als:

mensen met schizofrenie vormen geen gevaar voor de maatschappij.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen hiermee te kwetsen. Ik weet juist dat er veel vooroordelen over zijn en die wil ik de wereld uithelpen! Nogmaals sorry als ik hiermee iemand gekwest heb.

Maar weet je nog een goed argument, help me dan please!

• manon

Mijn psychologe vertelde me eens, dat er drie groepen bestaan.

Je hebt een heeeeele kleine groep en dat zijn de mensen, die een gevaar voor zichzelf of voor de maatschappij kunnen zijn, maar dat is dus echt maar een paar procent. Dan heb je nog mensen, die schizofrenie hebben en die als ze met bepaalde dingen rekening houden er heel goed mee kunnen leven en dan heb je nog een groep, die zelfs beter kan worden dus dat het overgaat. Ze zei ook, dat er zelfs professoren zijn en geleerden met schizofrenie. Het is dus maar echt een heel klein percentage (misschien 1 procent), die gevaarlijk is. Zo vertelde ze me het ooit. Dus ik weet niet of je hier iets mee kunt.

Groetjes en het beste toegewenst.

• ruben

schizofrene patienten zijn eerder een gevaar voor hun eigen dan voor anderen.doordat in een psychose meetal veel angst zit en die angst kan inhouden achtervolgings waanzin ,achterdocht, enz…

• anthony68

kijk eens op mijn psychose verhaal en trek je conclusie http://www.anthony68.web-log.nl

groetjes anthony68