Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vriend dochter: help!!

• moeder

mijn dochter van 16 jaar heeft een vriend van 19.

die vriend heeft vanaf zijn 6de jaar in gesloten internaten gezeten, waarvan in een 75% van de tijd in de isoleer.

die jongen vertelt dat hij een ongewenst kind is. zijn ouders hebben hem het huis uitgezet.

de relatie met zijn ouders is slecht.

soms vangt hij iets onschuldigs op van wat mijn dochter verteld en denk dan dat zij vreemd gaat. eerst vermoed hij het, en hoe langer hij erover denkt hoe meer waarheid het voor hem wordt.

zij moet dan 's avonds laat naar hem toe om hem te kalmeren.

hij heeft zelfmoordpogingen achter de rug.

hij heeft mijn dochter uit jaloezie heel hard geschopt.

hij poetst soms haar tanden, borstelt haar haar en draagt haar de trap op.

hij wordt boos om niets en zegt dan dat ze “op moet rotten”.

hij werkt niet en gaat niet naar school.

hij zwerft op straat.

hij blowt elke dag.

ik voel dat ik mijn dochter kwijtraak, ze ontglipt me.

ze is al een paar nachten niet thuis komen slapen, gaat al maanden niet naar school en lijkt niet buiten hem te kunnen.

Mijn dochter probeert hem te helpen en hem te steunen.

hij belooft steeds van alles maar komt er steeds weer onderuit.

hij heeft al van alles aan hulpverlening gehad.

hij schuift altijd de schuld op een ander.

wat is hij? schizofreen? borderliner?

en hoe krijg ik mijn dochter terug?

ik ben radeloos. Jeugdzorg heeft het druk en laat me nu al tweeenhalve maand wachten op hulp.

weet iemand raad?????

• waad

hello (moeder) mijn raad is aan u eerst probeer met uw dochter spreken en als ze heeft een gooi vrindenen bij zijn is ok goed samen met uw dochter praten over en gef haar geen ruime om aleen te zijn met hem,zo gedrag als een vrinden voor uw dochter, uw mag planen voor haar doen per dag samen winkelen uitgaan kenis zoeken wandelen te veel samen,tonen tegen haar uw liefd voor haar en dat zij is te veel voor uw ok u mag met iemand de vrinden van u uitlegen samen planen doen spreken over want word zwar voor u de tijd ,en u kunt helpverlenen vragen van (GGz)of iemand begelieder of een special stigtting ,het is belangrijk eerst uw dochter aan dan komt tijd voor uw dochter vriend met hartelijk bedank.

• fee

hoi moeder,

ik (23) heb zelf ook een relatie met een schizofreen persoon (23). Voor hij zijn medicatie begon te nemen verdacht hij mij ook van vreemdgaan. Dit ging heel ver, hij dacht dat ik tijdens dat hij sliep de deur uit ging om andere jongens te ‘ontmoeten’. Wat absoluut absurt was. Soms was hij super lief en beloofde hij mij heel de werdeld, bij wijze van spreken. Maar dan draaide de wind en was ik de grootste ‘@!#$’ van de omstreken… Dit werd onhoudbaar en heb ik hem aangeraaden om hulp te zoeken want voor de rest had hij ook nog eens waanbeelden en achtervolgingswaanzin. Nu neemt hij medicatie (zyprexa) en is alles rustiger geworden, soms heeft hij nog wel eens een ‘dipje’ maar dit is niks in vergelijking met de periode dat hij geen medicatie nam. Mijn ouders zijn ook bezorgd om mij maar begrijpen de situatie wel, ik ben altijd eerlijk geweest om misvertanden te vermijden. Ik zie mijn vriend doodgraag en zou ook liever hebben dat hij die problemen niet had, maar hij kan er ook niets aan doen dat hij die aandoening heeft dus ik blijf hem steunen. In goede en kwade dagen.

groetjes fee

• moeder

ik probeer met mijn dochter in gesprek te blijven, ben bij de politie en jeugdzorg geweest.

maar zolang zij zich laat manipuleren door hem en geen hulpvraag neerlegt, gebeurt er niets.

ze heeft inmiddels het huis verlaten en ik weet niet waar zij nu is.

• Maité

hoi,

je verhaal doet me ontzettend veel denken aan wat ik zo'n beetje heb meegemaakt.

Heb een heel eind een hele goeie vriend gehad, die zo'n beetje hetzelfde verleden heeft als de vriend van jou dochter. Door allerlei omstandigheden zijn we nooit een koppel geworden.

Maar onlangs heeft hij me verteld dat hij schizofrenie heeft. En dat het dus een tijdje allemaal fout gelopen is door geen medicatie te nemen. Dus ergens ben ik voor een deel met hem meegesleurd geweest.

Maar zoals het gaat als je verliefd bent, je ziet niet alles even duidelijk in.

Ik keek enorm naar hem op, en m'n ouders zijn een heel eind bang geweest mij te verliezen. Hij heeft gelukkig nooit iets slechts met me gedaan. Maar ik zou en ging alles voor hem doen. Ik zou hem helpen. Ergens was er een soort van drang.

Maar op dit moment ben ik niet de aangewezen persoon daartoe, hoewel ik het er moeilijk mee heb dat ik niets kan doen.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, ik in het bijzijn van je dochter haar vriend niet teveel afkraken ( hebben mijn ouders ook gedaan, en heeft me enorm veel pijn gedaan, en ik vluchtte nog dieper in z'n armen).

Ze is natuurlijk ook nog wel erg jong, en ik begrijp je bezorgdheid wel.

Gewoon haar blijven tonen dat je haar graag ziet, ervoor zorgen dat ze zich niet afsluit van de buitenwereld, …. .

groetjes,

mai

• dolf

Hallo moeder,

Nu ga ik iets zeggen wat je waarschijnlijk eerst niet zult begrijpen maar denk erover na: breng die jongen onder jouw invloed, in jouw omgeving. Laat hem niet uit het oog.

En stel tegelijkertijd grenzen. Jij wilt mijn dochter thuis zien: goed maar er wordt thuis niet geblowed. Mee-eten? Mag, maar je gedraagt je aan tafel en je eet wat de pot schaft. Enz. enz. Het punt is: je hebt waarschijnlijk een geregeld leven en hij niet. Hij kan zich aanpassen of niet. Maar je dochter ziet wat er gebeurt. En jij ziet wat zij doen. Net zolang tot je dochter tot inkeer komt of hij tot inkeer komt.

Tweede mogelijkheid: Je zegt dat je een dochter hebt. Dat betekent dat ze ook een vader heeft. Waar is die? Ben je toevallig gescheiden? Dat betekent nog niet dat je ex-man geen verantwoordelijkheid in deze zaak heeft. Een beetje mannenpraat in deze kwestie (en geloof me, dat kun je als vrouw niet) kan in deze zaak geen kwaad.

Laat ons weten hoe het afloopt.

Met vriendelijke groeten,

Dolf.

• dolf

Hallo moeder,

Nog iets vergeten. Laat je dochter weten dat zij ALTIJD welkom is en op jouw steun kan rekenen wat er ondertussen ook gebeurd is. Je hoeft het niet met haar eens te zijn , je kunt tekeer gaan maar geef haar het gevoel dat ze thuis altijd welkom is en kan terugkomen.

En probeer dan te communiceren met die vriend van haar.

Groeten en sterkte,

Dolf.

• Pzeciessino

Snuift hij ook coke, want dan heb ik wel raad?????????????keej!!!!!!!

• moeder

de vader heb ik erbij betrokken maar die zegt geen interesse in zijn dochter te hebben. Pzeciessino, hij gebruikt ook coke.

het voorstel hem binnen te halen, mee te laten eten enz., dat heb ik al gedaan maar dat werkte averechts.

meneer probeerde in mijn huis de regels te bepalen. en dat stond ik dus niet toe. toen is hij boos weggelopen en mijn dochter legt de schuld bij mij.

bedankt voor de reacties tot nu toe.

• Pzeciessino

Van mij was het een grapje maar het is inderdaad wel heel lastig je voelt je al zelf een beetje schizo echt klote, ik ken ook mense die coke gebruiken ik heb het zelf twee keer gedaan, en ik denk dat aan jouw de keus is of om je dochter op een internaat te steken dat ze de hele week weg is van die jongen of om die jongen zelf te helpen, ze vinden zich zelf nogal wat en rap battles in de plaatselijke underground rap of hip hop cafe is beter dan de straat, je dochter voelt zich nou heel wat dat kan jij door “dit” beter maken en anders komt ze er zelf wel achter dat dit niet de jongen is die bij haar past.

Ik ken ook een meisje en die staat erzelf ook boven, boven al die onzin troep die de jeugd allemaal met zich mee brengt en ze weet zelf dat ze verkeerde vrienden heeft!!!!!!! Maar ja ik ben zelf ook een entertainer en schizofreen en hou me eigen graag met deze shit bezig, ik ben trouwens 24 jaar dus ik weet wel wat ik zeg

de onzin van de straat keej…..