Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe anders is anders

• jenna

Onze klas doet mee aan een project van HAIA (Hoe Anders Is Anders). De leerlingen van onze klas worden dan ook gesplitst in groepjes. Zij zullen dan een ziektebeeld aan bod moeten leggen op de lesmarathon, zodat andere leerlingen van onze school er wijzer uit worden. De bedoeling hiervan is dat er minder vooroordelen zouden bestaan! Mijn groepje handelt over schizofrenie en graag had ik geweten hoe we ons thema het best typeren. We hadden gedacht aan een kamer vol prikkels te maken en een kamer zonder prikkels. Is dit goed? Mocht u ons kunnen helpen zouden we het sterk waarderen! liefs

• Pzeciessino

Het is ook leuk om een krant op een papier te plakken en op een ander papier, psychotische woorden kleine teksten uit de krant te knippen of een tijdschrift en die op een papier te plakken, zo krijg je ook een soort decoratie en dan merk je ook snel hoe snel iets anders is dan anders zeg maar

succes….

• lexa

ik vind het wel een goed idee eeen prikkeloze en prikkelvolle kamer.

daar begint de psychose vaak door en daar heb je als je niet psychotisch bent nog de meeste last van.

succes lexa

• Pzeciessino

zo beschrijf je schizofrenie te duidelijk, wat is jouw ideale kamer eigenlijk?

• lexa

vrij leeg en rustig met schilderwerk aan de wand

• keighleigh

In de volle kamer zou je verschillende radio's kunnen aanzetten en veel felgekleurde en donker gekleurde dingen, ik zag vaak beeldende hallucinaties maar ervaarde het meestal ook alsof m'n hoofd vol was en er soms mensen in m'n hoofd aan het schreeuwen waren terwijl ik niet kon horen wat ze nu precies zeiden.

• jenna

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp! We zullen ons best doen een zo goed mogelijke weergave van dit ziektebeeld te geven! Mochten jullie een ander goed idee hebben om ons te helpen, laat het ons zeker weten… Alvast bedankt!!

• Brian

Toen ik op school zat moesten we werkstukjes maken over amerika en hong-kong, nu ga ik daarnaartoe op vakantie als ik me verveel. Nu moeten de kiddies werkstukjes maken over schizofrenie waar gaat dat dan heen als ze groot zijn. Denk echt goed na voordat je je kind naar school stuurt, je hebt maar enkele jaren rust en weer de tijd om aan je psychoses te werken.