Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hulpverlening bij schizofrenie

• juliette

hallo!

ik moet voor school (V5) een documentatie map maken en ik doe dit over schizofrenie. uiteindelijk wil ik meer ingaan op de hulpverlening bij schizofrenie. ik heb meerder boeken gelezen over ervaringen met deze ziekte en daarin kwam ook eens naar voren dat de hulpverlening lang niet altijd goed was. dat vooral ouders slecht werden geholpen bij de begeleiding van hun kinderen met schizofrenie. in een boek: ‘al mijn vrienden zijn gek’ van Sera Anstadt, kwam dit vooral sterk naar voren. ik ben nu dus eigenlijk op zoek naar meer informatie over hoe de hulpverlening voor mensen met schizofrenie en hun familie is.

en ook in hoeverre de maatschappij ( oveheid) de verantwoordelijk neemt voor mensen met schizofrenie die moeilijk te behandelen zijn op een bepaald moment, of niet geholpen ‘willen’ worden.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

alvast bedankt!

groetjes juliette

• Lisette

Het klopt dat de hulpverlening niet altijd goed is geweest. Ik hoop dat het de laatste tijd wat beter gaat. Ik werk zelf in de hulpverlening en wij werken vanuit de “rehabilitatievisie”. Het kost veel tijd om die visie precies uit te leggen,maar het is in die visie juist de bedoeling de familie meer bij de hulpverlening te betrekken.

misschien moet je je vraag wat specifieker maken, want anders is het heel moeilijk er een duidelijk antwoord op te krijgen.

Groetjes, Lisette