Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Second opinion

  • keighleigh

    Ik heb nogal bizar nieuws en ben benieuwd of er hier iemand meeleest die er toevallig ervaring mee heeft.

    Ten eerste: Sinds mijn huidige zwangerschap gaat het geestelijk wel érg goed met mij, ik ben al iets van 7 maanden klachtenvrij, de diagnose was hiervoor Schizotypische persoonlijkheidsstoornis. Dus iedereen in rep en roer dat ik zwanger was, een heel team stond al klaar om mij op te vangen maar dat bleek niet nodig. Ik kom bij een SVP'er die ook iedere keer moet concluderen dat ik nog steeds klachtenvrij ben en me erg ‘happy’ voel.

    Ik beweerde echter al jaren dat ik wellicht iets met m'n hormonen had dat het iets te maken had met mijn menstruatie, een vorm van PMS wellicht die ernstig was. Niemand geloofde mij.

    Pas geleden kreeg ik opeens een hartslag van 120 (in rust) en duizelingen. Conslusie huisarts: hyperventilatie, het ziekenhuis was slim liet mij verder onerzoeken bleek mijn ijzergehalte ernstig gedaald te zijn, diagnose: bloedarmoede.

    Nu krijg ik na mijn zwangerschap een second opinion en gaan ze mij binnenste buiten keren of ik lichamelijk iets mankeer.

    Ondertussen slik ik wel al de hele tijd een lage dosering Haldol en hier komt mijn tweede vraag: Omdat ze niet zeker zijn of dit de juiste medicatie is wil ik liever afbouwen omdat dit voor de baby straks slecht kan zijn (die moet dan afkicken en dat vind ik zo zielig).

    Weet iemand de afkick verschijnselen van Haldol? Ik geloof namelijk dat ik er nu wat last van heb.

    p.s. Afbouwen is in overleg met arts etc.

  • keighleigh

    Zo hallo, heb ik even een slecht geheugen ha ha ha

    Ik wou vragen:

    1: zijn er andere vrouwen die ervaring hebben met deze diagnose en dat ze later opeens iets anders bleken te hebben?

    2: Wat zijn de afkickverschijnselen bij Haldol kan iemand mij hiermee helpen, ik zit enorm omhoog en kan het nergens terug vinden.

  • noix

    ik heb ooit de diagnose schizotypische ps gehad, nu schizofrenie.

    slik haldol, maar ben er nog nooit van af gekickt

  • evdb

    toen ik stopte met haldol (in overleg) was het of ik met mijn hoofd uit een mistwolk kwam.

    ik begrijp niet waarom ze nog haloperidol voorschrijven. het sedeert mij teveel.

  • jacob

    antipsychotica worden niet als verslavend beschouwd omdat je er geen kick van krijgt en ze veel bijwerkingen geven. Heb ik gelezen.

  • e

    nee niet verslavend maar je lichaam raakt er wel aan gewend. het afbouwen moet daarom ook stapsgewijs gaan. maar ik weet niet of je ervaring met haldol hebt, dit middel is zwaar sederend. Ik kan me gfoed voorstellen dat onrust en angst kunnen optreden wanneer je stopt. maar daarintegen zal de wereld er mooier uit gaan zien.

    veel sterkte bij debevaling..

    en als je dan toch nueroleptica moet slikken vraag dan om een atypisch middel. avbilify is echt een aanrader

  • feather

    Hoi Keighleigh,

    Van vrouwen die schizofrenie hebben, is bekend dat zwangerschap zelf beschermd tegen psyhcose. En misschien…. aangezien schizotypie verwant is aan schizofrenie…… maar ik hoop voor je dat je klachtenvrij blijft:-)

    Afbouwen van anti-psychotica kan zwaar zijn, zeker als het te snel gaat, maar goed, je weet waar je het voor doet Voor afkickverschijnselen moet je eens zoeken op afkickverschijnselen van heroïne; zijn dezelfde symptomen al schijnen ze bij a-p minder zwaar te zijn (zou het chemisch of psychisch zijn?).

    Sterkte met afbouwen en alvast succes met de bevalling:-)

  • Brian

    Hi, Je moet je goed beseffen dat je behoort bij de eerste generatie moeders die pschychofarmaca gebruikt. Dat betekend: er is niets bekend van de gevolgen die deze middelen op het kind hebben, laat staan op het kind van je kind. Op het forum zal je dan ook niemand kunnen vinden die je info geeft waar je wat aan hebt. Waarschijnlijk ligt de officiele bijsluiter van dit middel ergens in een kluis in zwitserland. Het belangrijkste vindt ik echter dat je aangeeft dat als je voor het leven kiest, je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Wat mij betreft mag je deze boodschap van de daken schreeuwen. Vooral hier op dit forum. Al deze digitale zieltjes zijn min of meer slachtoffer van desinformatie en antileven leugens.

  • anthony68

    tijdens de zwanger schap kan je beter geen medicatie slikken. Op mijn pagina heb ik verhalen over psychose staan en links naar medicatie sites http://www.anthony68.web-log.nl

    groetjes anthony

  • keighleigh 19-5-2005

    Nou ik heb het tot 3x niet gered en volgens de artsen mag je wel Haldol tijdens zwangerschap slikken ze werken bij een academisch ziekenhuis dus weten het daar wel neem ik aan.