Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

psychose

• Debbie

hallo,

ik ben Debbie een meisje van 14 jaar en ik en mijn vriendin houden een project over schizofrenie. Nu zou ik graag willen weten hoe jullie een psychose ervaren. en zijn jullie er na zo'n psychose ook nog bewust van wat er gebeurde of niet?!

ik hoop dat jullie iets van jullie ervaring willen vertellen..

• dolf

Hallo Debbie,

Zijn jullie niet wat jong om een project over schizofrenie te houden? Maar goed, kijk eens naar de film “Vanilla Sky”. Daar krijg je een indruk wat het betekent om een psychose te krijgen.

en lees vervolgens de beschrijving van deze film door op:

http://www.newthinking.nl/doosvanpandora.html/verhalen.html/mythologie.html

Succes,

Dolf.

• Debbie

het is inderdaad een pittig onderwerp, maar we mochten op school een extra project houden voor de mensen die wel iets meer kunnen. omdat we niet een heel gemakkelijk onderwerp wouden kiezen hebben we besloten een onderwerp te nemen waar we onze hersenen bij moeten gebruiken. en tot nu toe komen we steeds meer over schizofrenie te weten en beginnen we verschillende dingen ook beter te begrijpen. nog bedankt voor de reactie, we zullen de film zeker gaan kijken!

• Brian

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden en je een mooi werkstuk af laten leveren:

Schrijf maar raak. Bijvoorbeeld. Kan jij je altijd herrinneren wat je gedaan hebt? Wat deed jij woensdag 27 februari 2005. Waarschijnlijk kun je dit reconstrueren an de hand van het programma van de school waar je op zit. IK bijvoorbeeld heb geen school en mijn leven is het onverwachtte zelfe, iedereen die geen geforceerde regelmaat beschikt is lichtelijk schizofreen. Begin je het al te snappen. Het brein is een tweeweg systeem. Mensjes die eenweg leven zoals, school, werk en saaiheid hebben makkelijk praten zijn beslist niet schizofreen want: geconditioneerd tot apathie en het moeten maken van zinloze werkstukjes. De echte tweewegger is in staat tot het maken van een leuk leventje, met het risico van Schizofrenie, maar dat gaat dan vanzelf weer over als je volwassen bent. Schizofrenie is de tussenfase tussen het wegwerken van de schade die de schoolsejaren opgeleverd hebben (zitten, luisteren, apathie en een beetje blowen) en het worden van MENS.

• annemieke jansen

Lieve meiden,

Ik ben leraar op een middelbare school en mijn zoon heeft een paar weken geleden een psychose gehad.

Hij is toen opgenomen in een psychiatrisch centrum, een week heeft hij in een isoleercel gezeten want hij kon geen prikkels hebben.

Als hij ergens door geinspireerd werd, bijvoorbeeld door iemand die tegen hem ging praten, of door de televisie, dan kwamen zijn waanideeen weer naar boven.

Hij had een psychose met waanideeen.

Als ik nu met hem erover praat, moeten we allebei een beetje lachen. Hij weet heel goed dat hij allemaal rare dingen dacht en hij weet nu ook dat hij in de periode voor die psychose ook al wel eens te ver ging in zijn gedachten.

Wat het rare is, vorige week kwamen de waangedachten een beetje terug.

Toen wist hij helemaal niet meer dat het gedachten waren die niet kloppen.

Soms kun je dus normaal praten met een schizofreniepatient en een dag later kloppen de gedachtengangen niet meer. Hij praat bijvoorbeeld vaak heel snel achter elkaar en het raast in zijn hoofd. Dat had hij toen hij jonger was ook, dus dat zijn we van hem gewend. Ik had de laatste tijd, voor dat die psychose kwam vaak geen zin meer om naar hem te luisteren. Als ik nu naar hem luister moet ik goed opletten of hij nou logisch aan het praten is of dat hij zichzelf tegenspreekt. Het wordt erg moeilijk om nog goed contact te hebben, maar als hij helemaal rustig is dan blijkt dat hij heel goed heeft onthouden wat hij allemaal heeft gezegd.

Je hebt behalve psychoses met waanideeen (mijn zoon had bijv. een hele ingewikkelde complottheorie in zijn hoofd waar niks van klopte en wat helemaal niet kon) ook psychoses met hallucinaties. Mensen zien of horen of ruiken of voelen zelfs dingen die er niet zijn. Daar heeft mijn zoon gelukkig geen last van gehad.

• Pzeciessino

dat is helemaal niet psychotische brain……Ik sta nou met je in contact

ontvang je me..want morgen schrijf je hier iets leuks voor me

brain bedankt….

• Pzeciessino

Zoals ik al zei schizofrenie bestaat, het kan verholpen worden, maar wat moet je ermee als het bij je gemaakt is en je er niet meer afkomt. Ik woon in een heel groot huis en ik denk dat niemand me meer mag, ik hoor geen stemmen meer dus dat is wel vervelend, want dat was ik altijd. Ik denk ook aan een complot en omdat ik nu geen stemmen meer hoor; dat ik een hele grote krijg eentje waar ik nooit meer uitkom. Ben ik schizo?

dit is “ook” schizofrenie voor rijkeluitjes check mijn site

www.psycoreworld.com

• Brian

Zie je wel dat je het weet..waarom neem je die pilletjes dan? Laat je eigen stemmetjes weer binnen. Het is inderdaad een complot. De echte schizo maakt zichzelf kapot met drugs (legaal of illegaal).

• Pzeciessino

Jij ben ook niet echt een faker ofzo eh, er zijn hier genoeg schizo's die dat niet weten hoor. Drugs kan je inderdaad in onze medicijnen vinden, maar dat is heel minimaal. Bij sommige kan dit soms wel tot een enorme explosie zorgen en hebben er dan verstand van, maar de volgende dag lees je gewoon weer wat je hebt gezien. Brian je bent best een eikel maar ik zou best een duel hip-hop nummer met je willen opnemen. Mijn site heb je gezien en daar is ook voor mensen zoals jij plaats. www.psycoreworld.com Jij denkt alleen dat het uit een lolletje bestaat, een echte schizo heeft deze drugs nodig, ik slik 7 mg risperdal en heb er veel aangehad en misschien is mijn schizofrene leven echt nog niet over, denk maar aan het complot, mijn stemmen zijn toch niet dood(die houden nu hun rust). Misschien is het wel over en kan ik weer terug naar school……..psssssjjjjjjj

No error in tha Terneuzen terror!!!

• A.J.

Mag ik vragen hoe oud u zoon is?

Mijn broer heeft jaren gelden geleden psychoses gekregen en belande ook in een isoleercel in een psychiatrisch instituut. Hij gebruikt nu medicijnen, maar zo af en toe vergeet ie ze of neemt ze niet. Hij is nooit meer de oude geworden. Krijgt ook last van hevige depressies en is zeer in zichzelf gekeerd. Gelukkig zijn er ook goede dagen. Voor mijn ouders is het een behoorlijke lijdensweg. Alleen al om te accepteren dat dit nu eenmaal gebeurt is en het niet terug gedraaid kan worden.

De hulpverlening bij dit hele gebeuren is abominabel ofwel zeer slecht!

Graag uw ervaringen.

A>