Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie en vermoeidheid

• anthony68

hallo, ik ben anthony en heb schzizofrenie zie ook http://www.anthony68.web-log.nl en heb ook heel erg veel last van vermoeidheid is dit normaal of heb ik naast schizofrenie ook cvs (chronischVermoeidheidSyndroom). Ik kom uit bed en ben al moe sterker nog ik wil helemaal niet uit bed komen liefst lig ik er de hele dag in. Uit bed lig ik nog een uurtje tv te kijken en daarna eet ik wat. dan lig ik tot etenstijd 1800uur op de bank beetje tv kijken beetje slapen. En elke dag zelfde behalve woensdag en zaterdag dan doe ik vrijwilligerswerk of ga naar mijn vriendin. Herken je hier wat in en hoe ga je er mee om?

Groetjes anthony

• pluto

heel herkenbaar anthony. IK hebn precies het zelfde gehad. ik lag ook elke dag tot 4 a 5 uur in m'n bed. ik vraag me af wan. heb je je laatste psychose gehad en hoe lang duurde die?

ik heb na mn laatste psychose 1,5 jaar op bed gelegen. was al uitgeput voor ik aan iets begon. maar ik vind toch erg goed van je dat je vrijwilligers werk doet.

ik zat op een klassiek medicijn zuclopenthixol (cicordinol of clopixoll). en was als een plantje. nu gebruik ik abilify (a-typisch) en het gaat stukken beter.

Ik zie het als een soort tsunami oid die en heel landschap verwoest dat duurt ook een tijd voordat het zooitje is opgebouwd.

maar goed het gaat nu zoalsik al zei stukken beter. ben weer actief, slaap normaal 6 tot 10 uur, ben uitgerust, heb energie, kan beter denken, heb weer zin dingen, ben weer geintereseerd in van alles en nog wat. ben niet meer zo stijf, noem maar op een hele vooruitgang.

Ik heb vandaag een messageboard voor schizo's opgezetinteresse kijhk dan evenb op

http://health.groups.yahoo.com/group/schizofreen/

verder nog vragen. mijn emailadress is evdb0611@hotmail.com

sterkte pluto

• cora

Beste Anthny, je pagina heb ik in de rubriek “persoonlijke websites” gezet. gr Cora

• cora

Ik bedoel “Anthony” natuurlijk.

• anthony68

Bedank voor jullie reacties

• anthony68

het is nu bijna 2jaar geleden dat ik die psychose had het was mijn 2e maar de vermoeidheid neemt alleen maar toe. Ik wordt er echt gek van. Ik heb nergens zin in zelfs even naar mijn ouders fietsen 10 min vindt ik teveel om er te eten. Maar hebben meer mensen dit gehad en zijn hersteld? Dus is er hoop voor mij??? Hoe lang duurt het herstel? Hoe kan ik het versnellen???

groetjes

• anthony68

abilify heb ik ook 3 maanden geslikt maar ik kon er niet van slapen nu heb ik nog steeds last van slapeloosheid met risperdal. Ik gebruik themazepan om te slapen. En kan soms moeilijk in slaap komen herkennen jullie dit?

• noix

mijn laatste psychose was 3 maanden geleden, ik ben ook nog erg moe

en had dit ook al voor de psychose maar niet in deze mate, ik kom tot niks.

ik baal hier ook heel erg van, van die lege dagen

gr. noix

• Tulio

Mooie site Anthony en mooi en helder omschreven levenservaringen. Compliment.

Tulio

• sandra

Hoi,

Ik was voor ik medicijnen gebruikte, ook altijd heel erg vlug moe. Sinds ik medicijnen gebruik, ben ik wel wat minder moe. Ik slik risperdal. Sinds ik risperdal slik, voel ik me wel veel slechter moet ik zeggen. Ik heb 's morgens helemaal geen zin meer om uit mijn bed te komen, omdat ik gewoon tegen de dag opzie. Heb ook nergens zin in en kom ook bijna nergens toe. Moet me echt tot dingen zetten. Voelt in ieder geval niet prettig.