Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie en vermoeidheid

• Pzeciessino

Anthony je doet het verkeerd, mijn oma heeft last van vermoeidheid, maar die blijft wel werken en doen. Gaq eens naar moderne kunst kijken lees de krant en knip aspecten, zinnen of woorden uit en plak die op, kleur het wat bij en je hebt je eigen beet.

• anthony68

Jij begrijpt zeker niet hoe erg mijn vermoeidheid is?? Het grenst aan CVS chonische vermoeidheid syndroom. Ik ben pas 2 uur na mijn ontwaken smiddags aanspeekbaar if in staat wat te doen. Ik ben zelfs te moe om tv te kijken laat staan een boek of krant te lezen. Dat doe ik wel maar meestal savonds wanneer de medicatie is uitgewerkt maar dan krijg ik weer last van de wanen en angsten en neem mijn medicatie en ga slapen.

Ik intresseer me ook voor kunst en cultuur ik hou ervan mooie websites te bekijken etc. En te lezen over sprookjes en farao's. En de surinaamse cultuur. Maar mijn vermoeidheid is soms zo erg dat ik echt moet! gaan liggen.

Jij hebt zeker geen ziekte??

Gezonde mensen denken dat ik zeur. Ik zou eens zeggen slik die pillen een maand en praat dan verder…

• noix

ik ben ook zo moe, ik kan het me wqel voorstellen anthony.

ook doordat ik een psychose gehd heb ,maar ook door de medicijnen

• anthony68

Ja het is moeilijk om nou het onderscheid te maken tussen de negatieve verschijnselen van schizofrenie en de bijwerkingen van de medicatie. De vermoeid heid komt bij mij van beide het medicatie gebruik versterk het alleen. De fluor in de risperdal legt niet alleen je schiltklier plat maat ook de themazepan is slaapverwekkend. En bij elkaar opgeteld is het geen pretje. Ik heb overwogen een ander medicijn seroquel te gebruiken maar de bijwerkingen daar van zijn erger dan de risperdal. Zo kom je met seroquel niet alleen 2,5 kg per tien weken aan je vermoeidheid en draaierigheid is ook aanwezig. Met risperdal kom je maar 0,5 kg aan per 10 weken. De reden dat ik het gebruik van risperdal voortzet. Hopelijk komt er een nieuw medicijn…

groetjes anthony68

• Brian

Jouw geloof in medicatie zit wel erg diep. Je moet leren je eigen brein te vertrouwen ipv de staatsdrugs. Ik kan je vertellen er komen nog veel medicijnen, deze zijn allemaal beter dan de vorige. Ga je deze ook proberen als je medicijnman het zegt? Met straatdrugs (zoals amfetamine of cocaine (als je meer geld hebt)), kun je trouwens heel makkelijk van je vermoeidheidsprobleem afkomen. Met de plotselinge opkomende fitheid ga jij dan fijn rondjes lopen joggen in je plaatselijke plantsoen. Dan gaat je koppie wel tegenwerken in een half jaar of zo, maar tegen die tijd is je body weer fit, snap je? En schrijf eens wat leuks op je website…

• anthony68

Beste Brian,

Zoals je op mijn website http://www.anthony68.web-log.nl kan lezen heb ik die straatdrugs geprobeerd die veroorzaakte mijn eerste psychose. En die werd gestopt door de medicijnman. Toen ik stopte met die risperdal een jaar later had ik een tweede psychose zwaarder dan de eerst ik werd opgenomen. Ik kwam er nuchter uit met opnieuw risperdal. Dus begrijp je dat ik niet zonder kan. Een psychose is vele malen erger dan de bijwerkingen van de risperdal.

Ik weet niet of jij ziek bent of uit ervaring spreekt maar een psychose raad ik je niet aan. Slik jij zelf medicatie om er zo over mee te kunnen praten?

Je advies van straatdrugs is een hele slechte ik weet niet hoe jij leeft of je bent verslaafd aan de coke maar ik zo zo weer aan de coke gaan als me dat hielp maar ik weet dat ik weer rechtstreeks naar een psychose ga. En het is een dure hobby 50euro voor 2gram tel uit je winst of verlies. Nou en ik snuif wel elke dag een grammetje weg hoor als het niet meer is.

• Suus

Hoi anthony,

Ik weet jou algehele toestand natuurlijk niet, maar heb je al geprobeerd om te stoppen met temazepam (ik neem aan dat je die 's avonds neemt). Van temazepam kun je ook op de dag erg slaperig zijn. Het zal misschien geen zoden aan de dijk zetten, maar misschien een tip.

Groetjes Suus*

• Pzeciessino

Ik heb 7mg risperdal maar die vermoeidheid denk ik dat jij; die zelf heb aangemaakt, een beetje werken of in iedergeval bezig zijn is gewoon van groot belang, ik werk nu ook niet want heb vakantie en wil daarna weer terug naar school.

Je moet bezig blijven man anders draai ik er in iedergeval vanaf, en dat vind ik niet leuk. Maar het zou bij jouw ook een ziekte kunnen zijn en daar kan je niks aan doen. :(

sterkte, mijn site; wordt eens lid kleine moeite!!

mzzl pzeciessino psychophrenic hahaa