Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kursus intimiteit voor schizofrenen

• Brian

Omdat geen of verkeerde intimitieit de werkelijke oorzaak van schizofrenenie, maak ik een pleidooi voor een kursus waar je dat kan leren. Misschien is het nog een beetje te vroeg hiervoor, maar er zijn genoeg jonge mensen op dit forum, die dit berichtje zullen recorden. In tien jaar staan alle ziekenfondsen en verzekeringen achter mij.

• dolf

Hallo Brian,

Heel interessant. Ik ben het niet met je eens en… tegelijkertijd ook niet met je oneens. Je brengt een gedeelte van het probleem onder woorden. Een cursus intimiteit is niet de oplossing naar mijn mening. Mensen kunnen een kat, hond of konijn nemen. Dat zal dan een oplossing voor hun intimiteitsproblemen kunnen zijn.

Groeten,

Dolf.

• Brian

Hi Dolf, is eigenlijk een huisdier niet een soort makkelijke of laffe vervanging van een mens, of mensen? Intiemiteit met dieren helpt wel en is voor die diertjes zelf ook leuk, maar je geeft ook een beetje toe aan je eigen sociale onvaardigheden.

• dolf

Hallo Brian,

Ik ben het met je eens over het belang van intimiteit voor schizofrenie. “Laf” is mijn oplossing niet. Dieren om je heen is geen “vervanging” voor mensen maar meer een aanvulling. Alles wat je sterker maakt in je leven moet je met beide handen aangrijpen.

Groeten,

Dolf.

• Brian

Dat is een goede slogan voor de kursus. Ben van meneing dat menselijke kontacten stukken dieper gaan dan die met dieren. Een partner doet meer dan een hele boerderij. Schizofrenen, zo is mijn ervaring, grijpen nog al snel naar katten van wege het poezige karakter van deze dieren. Misschien kan je mij aangeven wat je goed vindt aan de kursus en wat je er precies van verwacht?

• anthony68

Ten eerste staat me je titel niet aan mensen hebben schizofrenie en zijn geen schizofrenen. Ten tweede wil je argumenteren wat je allemaal op zo'n cursus kan leren, gaan we handjes vasthouden en elkaar lieve dingen zeggen? Of is er meer? Ik denk zelf dat door de medicatie de emoties onderdrukt worden hiervoor zie ik geen alternatief het is moeilijk emoties te tonen als je ze niet hebt. In mijn beleving is alles vlak dus intimiteit is ook moeilijk helaas is hier weinig aan te doen. Een cursus zal geen zoden aan de dijk zetten.

• Brian

Op je website heb je anders een beeld geplaatst van een Tshirtje waarop staat ‘ik ben schizofreen’ pontificaal als geuzennaam. Je weet precies wat ik bedoel. Mijzelf zal het ook worst zijn, hoe het beestje genoemd wordt. De kursus moet zich ook meer richten op die personen waar nog geen schizofrenie gediagnosticeerd is. Bij wijze van voorzorg. Met een beetje boerenverstand is goed te zien wie wel en wie niet. Mensen waarbij de emoties door medicatie al zover onderdrukt is, zoals helaas bij jou, brengt de cursus niets meer. Jouw beleving is niet meer puur. Jij bent ook geen schizofreen (of mens met schizofrenie) maar een junkie. Hoe erg ik dat ook vindt voor jou persoonlijk.

• gbuisman

Misschien hebben poezen met intimiteit te maken, maar dat is nog geen reden om te gaan katten.