Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

diagnose : schizofrenie

• JP

hallo allemaal,

Ik heb nu al meer dan een jaar geleden te horen gekregen dat ik schizofrenie heb, een lichte vorm. maar ik heb nog steeds veel twijfels of ik het wel echt heb. Weet iemand misschien of een psychiater zomaar de diagnose schizofrenie kan ophangen??, ik had namelijk laatst zoiets gehoord van dat daar regels voor zijn.

Ik heb namelijk het gevoel dat ik gewoon een lastig persoon ben en dat ze van me af willen.

groeten jp

• noix

ze gebruiken de richtlijnen uit de DSM IV

type maar in in google en je vind het wel

• feather

jjjje kan ook altijd nog een second-opinion vragen

BTW meestal geven ze lastige personen eerder het etiketje persoonlijkheidsstoornis, dan mogen ze je ongestoord een klootzak vinden, terwijl bij de diagnose schizofrenie ze aardig moeten doen, want dan zitten de verschijnselen niet in je karakter, maar is het ziekte en dus zielig.

• JP

bedankt voor jullie reactie,

ik ben ook in amsterdam onderzocht in het amc daar kwamen ze tot de zelfde conclusie, ik moet ook zeggen dat ik er aan de ene kant wel blij mee ben, het verklaard een hoop over mijn gedrag en het geeft me wat rust in mijn hoofd maar aan de andere kant schaam ik me er voor en zou het liever niet willen hebben.

Ik ben in ieder geval blij met dit forum dat ik zulke vragen hier kan stellen

groetn

JP