Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help! partner heeft schizofrenie...

• Bella

Vroeg me af of hier mensen zijn die een partner met schizofrenie hebben?

Als dit het geval is hoe ga je ermee om? Valt er mee om te gaan? Is het mogelijk om “gewoon” een toekomst op te bouwen? Kinderen?

Pas ontdekt dat mijn partner schizofrenie heeft en ben dus een beetje aan het uitvinden wat het precies is.

• feather

Via www.ypsilon.org kun je je inschrijven voor een e-mailgroep voor “partners van”.

Daar kun je met ervaringsgenoten van gedachten wisselen. Misschien is dat iets voor je?

• Bella

Dank je wel voor de tip.

• anthony68

Ik spreek uit ervaring ik heb 10jaar schizofrenie en twee psychoses achter de rug en veel last van de bijwerkingen van de risperdal zoals vermoeidheid en slapeloosheid. Een psychose is de werkelijkheid en fantasie doorelkaar halen. je ervaard je fantasie als werkelijk zondermedicatie kun je er niet nuchter tegen aan kijken. hopelijk is het voldoende als je meer wilt weten kan je ook een kijkje nemen op www.anthony68.web-log.nl daar staat meer over mijn psychoses.

groetjes anthony

• Bella

@ Anthony…dank je wel voor je reactie

had al eerder jouw weblog gelezen, interessant om te lezen maar ik ben meer geinteresseerd in de ervaringen van partners.

Hoe jij het ervaart en hoe een eventuele partner het zou ervaren zijn imo 2 totaal verschillende perspectieven.

Grt Bella

• Ceciel

Hoi Bella,

ik heb zelf 1,5 jaar een relatie gehad met een man met schizofrenie en wil heel graag toch met hem verder, maar ik twijfel, … loop wel tegen dingen aan… Zou daar graag met je over van gedachten wisselen, wil je mij je emailadres geven?

groetjes, Ceciel

• Bella

Hoi ceciel…heb je een mailtje gestuurd naar cecielceciel@hm.

Nu heb jij mijn emailadres ook.

Groetjes Bella

• Karen

Hoi Bella en Ceciel!

Ik heb ook een een vriend waarbij de diagnose schizofrenie gesteld is..

Na 2 maanden geen contact gehad te hebben staat nu eigenlijk wel de vraag open of we nu verdergaan..

Ik zou toch nog graag met jullie in contact willen komen, om te horen hoe jullie erover denken.

Ook ik heb me inmiddels aangemeldt bij ypsilon, maar ik merk daar nog vrij weinig van..

Hopelijk tot horens,

Groetjes, Karen.