Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schoonvader met schizofrenie

• mandaatje

Hoi mensen zal me eerst ff voorstellen ik ben Mandaatje ben 28 jaar en ik ben bijna 8 weken zwanger van mijn eerste kindje.

Nou heb ik een paar vragen voor jullie allereerst vraag ik me af in hoeverre schizofrenie erfelijk is en hoe je het snel kan herkennen, mijn schoonvader heeft het en mijn schoonmoeder wil er eigenlijk nooit iets over kwijt dus vandaar dat ik het aan jullie vraag.

Is het ook mogelijk dat mijn schoonvader konstant in een psychose leeft?

Zoals ik hem ken leeft hij konstant in de tijd voor dat hij de ziekte kreeg of komt dat misschien door de medicijnen?

Ik hoop dat ik reacties van jullie krijg, groetjes,Mandaatje

• anthony68

Ik spreek uit ervaring ik heb 10jaar schizofrenie en twee psychoses achter de rug en veel last van de bijwerkingen van de risperdal zoals vermoeidheid en slapeloosheid. Maar je schoonvader heeft idd een ervelijke ziekte ik heb het ook in mijn familie bij meerdere mensen. Je kan constant in een psychose zij het een lichte vorm van zijn dan kunje normaal werken. Een psychose is de werkelijkheid en fantasie doorelkaar halen. je ervaard je fantasie als werkelijk zondermedicatie kun je er niet nuchter tegen aan kijken. hopelijk is het voldoende als je meer wilt weten kan je ook een kijkje nemen op http://www.anthony68.web-log.nl daar staat meer over mijn psychoses.

groetjes anthony

• mandaatje

Dank je voor je snelle antwoord, ik heb er echt wat aan. Mijn schoonvader is echt niet meer in staat om te werken, zoals ik begrijp jij wel.

Ik heb een beetje de angst dat mijn man of kind het ook krijgt natuurlijk maar ik denk dat de medicatie tegenwoordig ook wel verbeterd is tegenover 20 jaar geleden.

Krijg je trouwens ook psygoses als je contant medicijnen slikt?

Ik heb in de 6 jaar dat ik mijn man ken nooit meegemaakt dat hij helemaal doordraait ofzo.

Nogmaals bedankt voor je antwoorden en groetjes,Mandaatje

• noix

het kan zijn dat je een psychose krijgt ook al slik je medicatie, de kans hierop is wel kleiner, het is mij wel een paar keer overkomen

gr noix