Hallo,
Mijn zoontje van tien jaar oud doet de laatste paar weken erg vreemd. Hij is heel erg angstig en in de war en ziet dingen die er niet zijn. Ook zegt hij dat hij stemmen in zijn hoofd hoort, die hem opdrachten geven. Hij is vaak heel erg afwezig en als we hem wat vragen, hoort hij ons niet. Hij moet heel vaak huilen en als we hem vragen waarom hij huilt, zegt hij dat hij het niet weet. Soms is hij nog net zo vrolijk en spontaan als hij altijd was, maar soms is hij heel anders. Dan smijt hij met dingen en gaat raar praten, hij spuugt naar ons en hij is ook al erg vaak weggelopen. Mijn man en ik maken ons ernstig zorgen, en wij dachten aan schizofrenie, maar aangezien dit niet vaak bij kinderen voorkomt, en aangezien er op de meeste site's staat dat een gespleten persoonlijkheid geen schizofrenie is, zijn wij erg gaan twijfelen. Kan een kind een gespleten persoonlijkheid hebben, en wat zou dat dan voor een ‘ziekte’ zijn?
Ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft, want wij weten echt niet wat we hiermee aan moeten.
Met vriendelijke groeten,
Marloes.