Bijna 2 jaar geleden is mijn broertje in een psychose beland. Na gedwongen opname in een gesloten inrichting en veel medicijnen gaat het nu gelukkig aan de beterende kant. De angst voor een tweede psychose zit er nog steeds in, vooral als er periodes zijn waar hij erg afwezig is en niet zichzelf lijkt te zijn.
Nu weet ik dat het gebruik van softdrugs een psychose kan veroorzaken. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Mijn vriend blowt bijna dagelijks en dit al bijna 10 jaar. Omdat ik van dichtbij heb ik meegemaakt wat een psychose met iemand (en omgeving) doet, ben ik bang dit nog een tweede keer mee te maken. Hij is nu 28 (misschien al te oud voor een psychose, gem leeftijd schijnt rond de 21 te liggen..) Kan iemand mij vertellen wat de kans hierop is, zodat ik het hem misschien eindelijk eens duidelijk kan maken wat de risico's zijn.
Ook zou ik graag in contact komen met mensen die ook een familielid hebben (gehad) met een psychose, zoals ik schreef zit de angst er nog steeds goed in, misschien zijn er mensen die hun ervaringen (goed/slecht) met mij willen delen??
Ik hoor graag van jullie.
groetjes Ursula