Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opvang huis voor jonge schizofrenen

• Brian

In de toekomst zie ik in mijn droom een opvanghuis of woongemeenschap voor jonge schizofrenen, slachtoffers van de moderne ‘geestelijke gezondheids zorg’. Privaat gefinancierd en kompleet verschoond van opgedrongen medicatie, neuzelende psychologen en niet betalenden ziektekosten verzekeraars. Met bezigheid, bezinning, steun van gelijken in heilend klimaat. Zijn er al enkele forummers met affectie voor zo iets als dit? Wil je leren kennen, schrijf me aan, ik ben zeer benieuwd!

• noix

Medicatie is niet opgedrongen, maar een keuze, en wel een hele goede, want wie wil er nou de rest van zijn leven psychotisch zijn.

gr. moix

• Brian

Hoe denk je dan dat mensen dat geklaard hebben in de tijd dat er nog geen Antidep op de markt was?

• noix

ja dan kan ik ook wel zeggen hoe deden vrouwen het zondewr maandverband. of in het algemeen toen er nog geen wc papier is,

Dat zijn verworvenheden die zijn er nou eenmaal en het is maar goed dat we daar gebruik van kunnen maken

• Brian

Je zult versteld staan hoe lang de geschiedenis van het maandverband is. Ik denk dat medicijnen een slechte oplossing zijn voor iets wat geen ziekte is.

• noix

dat is jou overtuiging, ik denk dat de wetenschap wel bewezen heeft dat het een ziekte is en als jij er zo van overtuigd bent dat dat niet zo is, wat doe je dan op dit forum?

gr noix

• Brian

Ik zeg niet dat er niet zoiets bestaat als schizofrenie, ik zeg alleen dat het het opnemen ervan als ziekte, waarvoor medicijnen genomen worden moeten, zeer verkeerd en gevaarlijk is, en daarover kan ik van gedachten wisselen op dit forum. Interessant dat alleen die die de gangbare mening onderschrijven, hier over mogen meepraten praten? Dan vind ik nogal kortzichtig. Ik denk juist dat het tijd is niet langer meer te denken dat schizofrenie een ziekte is. Een griepje of een verkoudheid is een ziekte, schizofrenie is een normale breinstatus, zoals verliefdheid of agressie. Deze is wel bij ieder persoon anders en in verschillende doseringen zodat de persoon het zelf of zijn omgeving het de kop op steken ervan wel eens als een probleem kan ondervinden. Maar je kan er goed mee leven, het hoort er zelfs bij. Ga er niet mee naar de dokter alsjeblieft, hij heeft wel wat beters te doen.

• noix

Wel raar dan als het geen ziekte is, dat medicijnen dan wel aanslaan en de positieve mptomen en soms zelfs ook de negatieve symptomen weg nemen.

Wat vind je dan van een depressie of een burnout, zijn dat ook geen ziektes?

gr noix

• Brian

Hoi Noix,

Goed dat je erover begint, ik vind inderdaad ook dat dit geen ziektes zijn. Geestelijke gevolgen van externe beinvloeding waar de persoon in kwestie meestal niets aan kon doen. Ook tegen depressies en burnouts helpen geen medicijnen. Het komt voor dat medicijn zoals in jou voorbeeld aanslaan, maar er is nooit een garantie te geven dat het niet beter gegaan zou zijn als er niets genomen was. Daarkomt bij dat de reeks bijeffecten van verslaving, gewichtstoename problemen zijn van een groter kaliber dan het oorspronkelijke euvel.

• noix

Ik heb van jongs af aan last van depressies angsten en wanen en ben ervan overtuigd dat dit vor een deel aangeboren is en een aandoeninh van de herseheh is, die in de baarmoeder is ontstaan of net na de geboorte, of door de combinatie van het genen pakketje van mijn vader met die van mijn moeder.

die hier overgens in mindere mate ook last van hebben.

maar het is me wel duidelijk dat jij daar anders in staat en dat mag, ik snap ook dat jij wel vind dat je schizofrenie hebt maar dat niet als een ziekte ziet en dat je daarom hier komt, en dat is je goed recht.

Gr. Noix