Hallo.
Ik ben onderwijzeres op een VMBO school, en ook vertrouwenspersoon daar. IK heb een aantal weken voor het eind van het schooljaar een paar gesprekken gehad met een meisje uit mijn brugklas. Er deed zich (beknopt) het volgende probleem voor.
Ze hoort stemmen in haar hoofd die haar dingen vertellen over andere mensen, en die komen meestal uit. Verder ziet ze vaak een man, meestal snachts, die dan naast haar bed staat en tegen haar zegt dat als ze het vertelt aan iemand dat hij haar dan vermoord. Ook zegt ze stemmen te horen die zeggen dat ze naar het station moet fietsen. Dit doet ze dus niet vrijwillig maar gedwongen. Dan staat ze naar het spoor te kijken en dat spoor zegt dan tegen haar ‘spring spring’.
Ik heb haar moeder naar school laten komen maar moeder denkt dat het voornamelijk aandacht trekken is. Ze is niet echt gebrand op hulp inschakelen.
Het meisje is op de basisschool al eens behandeld voor stemmen maar toen is er niks gevonden wat op stemmen duid. HEt meisje heeft toen gezegd dat het over was en de behandeling is gestopt.
Herkent iemand hier iets in, want ik vind het heel moeilijk en ik blijf er zo maar mee rondlopen.
Alvast bedankt
Marjolein.