Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is hier iemand klachtnvrij?

• Keighleigh mama van Nick

Zijn er hier meer mensen die psychoses hebben gehad en waarbij het na een tijdje verdwenen is? Hier zo'n geval, ik slik een lage dosering Haldol en na m'n zwangerschap (nee tijdens al) werd alles minder erg en nu heb ik geen last meer van gekke dingen, heel soms wel alsof het een herinnering is maar je kan mij dus klachtenvrij noemen, ik kan alles weer zelfs het huishouden is een fluitje van een cent tegenwoordig.

• Brian

Ja ik heb dat ook.

Jij ook door medicijnen? Of door iets anders?

• noix

ik ben absoluut niet klachten vrij, slik 10 mg haldol, maar blijf last hebben van psychoses en soms psychotische ideeen.

Wat naar voor je zeg! Ik herken dat heb dat gehad met andere middelen, niets hielp en ik heb wel 10 verschillende middelen gehad en opeens was het ‘raak’ ik hoop dat het snel ook bij jou gebeurt.

• Brian

Proberen zo veel mogelijk buiten te zijn, heeft bij mij goed geholpen. Weinig tv, veel dingen doen waarin je zelf invloed kan hebben, dingen maken, creatief zijn, sporten totdat je zo kapot bent dat je drie dagen niet meer kan lopen. Vreemde uitdagingen zoeken. Geen drugs of medicijnen nemen. Lekker eten en koken en een wijntje erbij. Veel variatie in het leven proberen te brengen. Ik heb nog steeds wel wanen, maar ik besteed er geen aandacht meer aan eigenlijk, of ik denk als het voorbij is, bwho deze was echt grappig. Dr was ook een periode dat ik me er voor schaamde en vond dat ik alleen moest zijn en dan ging ik me terug trekken en dan werd het alleen maar erger. Das een slechte oplossing, het is ook leuk om je wanen met andere te delen, dat is echte vriendschap. Maar het is me nu ook echt worst wat mensen denken. Helaas gebruiken teveel mensen medicijnen tegen wanen en dat maakt de wereld er niet leuker op, maar wel veel gevaarlijker.

Ik kan niet zonder mijn medicatie maar ik slik maar 1 pilletje per dag, het is genoeg om ervoor te zorgen dat ik niet in paniek raak en heb er voor de rest hard aan gewerkt, de keuze om medicatie te nemen is voor iedereen individueel, vroeger deed ik vaak zonder medicijnen maar nu ik voor een gezin te zorgen heb, heb ik de keuze niet meer om te leven met af en toe wanen, want ik had ze niet constant maar ook soms. Ik moet nu verantwoordelijkheid nemen voor andere mensen en als ik de baby verzorg kan ik me een waan niet permiteren.

• Brian

Mama van Nick is lief..

Dat zegt men :D

• Brian

Men? Oops, dat moet je nooit zeggen als je een komplimentje krijgt..Waarschijnlijk heeft de gever ook geen zin om zich onder een grote meerderheid te moeten vervoegen. Meestal? Altijd! Willen alle steunbetuigers, zich naar het daarvoor bestemde loket vervoegen..