Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie herkent deze symptomen?? HULP GEVRAAGD

• Anoniem

Hallo,

Ik ken een persoon, deze heeft ongeveer twee jaar geleden een psychose gehad. Daarna ging het weer prima. Op dit moment is deze persoon contstand op zoek naar confrontatie. Dit richt zich op alles en iedereen maar in het bijzonder op één individue deze ontvangt bedreiging na bedreiging. Ook is deze persoon plotseling overdreven religieus en denkt door god gebruikt te worden om misstanden recht te zetten. Dit maakt het extra eng. De symtomen lijken niet op de vorige psychose toen was de persoon lusteloos en futloos,eek heel dof uit de ogen en was mat en verward. Toen dacht deze persoon te moeten vluchten voor iemand en anderen te moeten waarschuwen voor iets maar wist niet voor wat. Het lijkt er nu op dat het de andere kant is opgeslagen hoewel de persoon wel helder dingen beredeneerd. Het enige wat beanstigend is zijn de woorden die hij spreekt over de persoon die hij bedreigd en de “duivelse” blik in de ogen. De persoon is er zelf van overtuigd dat er niets aan de hand is en geen hulp nodig heeft.

Als iemand dit herkent in een bepaald ziekte beeld of iets anders, help me dan a.u.b. (Er zijn mensen die denken dat deze persoon bezeten is maar daar ben ik niet zo zeker van, hoe herken je dat eigenlijk?)

• Ruba

Hoi anoniem,

K zou toch maar eens ff contact opnemen met een psychiater, voor er dingen uit de hand gaan lopen!

het riekt naar psychose en dat deze geheel anders is dan de eerste, is niet abnormaal.

• noix

agitatie komt veel voor bij psychoses en plotseling heel erg met het geloof bezig zijn ook.

Dus wat dt betreft en wat jij beschrijfd lijkt het idd op een psychose,

Probeer hulp in te schakelen, ik weet niet wat de relatie van jouw tot deze persoon is.

Je zopu via zijn huisartsde crisisdienst in kunnen schakelen, maar dan is wel de vraag of hij enig ziekte inzicht heeft en hij zich zomaar laat opnemen,

anders zou degene die bedreigt word de politie moeten inschakelen en dan kan hij misschien verplicht worden opgenomen, alleen dit is voor de patient vaak traumatisch.

dus moeilijke positie heb je. sterkte noix

• Anoniem

Bedankt voor jullie reacties. Alle info is welkom. Ik zit inderdaad in een heel moeilijk pakket. Ik ben geen familie en dat maakt het extra moeilijk.

Grtn Peter

• marko

Gewoon melden bij een pshychiather.. want Ik heb een hele lichte vorm.. bij mij gingen in paar maanden paar dingen iet goed! baan verloren, 3 vriendsschappen beeingdigd in totvala van meer dan 15 jaar die 3 personen bij elkaar gerekend, met rechtszaak, werd bedreigd enz.

Ben net 27 jaar maar bijna 25 jaar was ik me hele leven rustig, verlegen, welbespraakt, hoge opleiding gevolgd tot dat (zie problemen hier boven) zat werd en kreeg ik wazen, driftbuien en zei een stem! Niemand zal je ooit pijn doen of dit ooit bij jou doen.. tegen vrienden/ kennissen ben ik heel rustig enzo maar tegen vreemden kan ik alleen verbaal exploderen.. Mijn beste vriend verloren verleden jaar waar ik nog elke dag verdriet/ pijn hebt.. + ook bijna dodelijk verongelukt met de auto..

klein voorbeeld, verleden week werd ik bijna van achteren aangereden.. nou die waas kwam! EN daarbij komt dat ik nooit van me zelf geweldadig ben maar als ik z`n waas hebt dan sla ik alles kapot en klein ( geen mensen) het is ooit 2x voorgekomen. nu heb ik me toch aangemeld bij een pshychiather.. bij een bekend ziekenhuis in Amsterdam… voor dat het uit de hand loopt! Ik schaam me e rniet voor maar toch houd ik vol! Mensen die zo tegen mij doen.. benik daar door veranderd.. want was/ ben altijd rustig, aardig, kalm en stik v.d geduld maar door die vele gebeurtenissen gewoon zo geworden!

Ik bedoel er mee te zeggen: ZOek hulp voordat het te laat is, en leven is al zo ort: geniet v.d mooie dingen!

peruaan@yahoo.com

• Keighleigh mama van Nick

Als iemand echt bezeten is dan bestaat er een bepaald deel uit de bijbel wat diegene niet kan lezen en wat hij/zij niet verdraagd als je het voorleest, het gaat wat ver om het hier neer te schrijven maar iedere Christen is er geloof ik wel van op de hoogte, dat deel word nl gebruikt als je iets eng vind maar ook voor echte uitdrijvingen. Dat toepassen is gevaarlijk en kan je beter onder deskundige begeleiding doen.

• Anoniem

Marko bedankt voor je openhartige verhaal. Ik kan er echt wat mee. In tussen wens ik jouw heel veel sterkte.

Met vriendelijke Groet

• Anoniem

Bedankt voor je reactie. Ik ben ook gelovig en geloof dat je zonder gevaar alle gedeelten uit de bijbel kunt lezen. Dus ik denk dat ik je niet helemaal kan volgen. Toch bedankt.