Hallo,
Ik ken een persoon, deze heeft ongeveer twee jaar geleden een psychose gehad. Daarna ging het weer prima. Op dit moment is deze persoon contstand op zoek naar confrontatie. Dit richt zich op alles en iedereen maar in het bijzonder op één individue deze ontvangt bedreiging na bedreiging. Ook is deze persoon plotseling overdreven religieus en denkt door god gebruikt te worden om misstanden recht te zetten. Dit maakt het extra eng. De symtomen lijken niet op de vorige psychose toen was de persoon lusteloos en futloos,eek heel dof uit de ogen en was mat en verward. Toen dacht deze persoon te moeten vluchten voor iemand en anderen te moeten waarschuwen voor iets maar wist niet voor wat. Het lijkt er nu op dat het de andere kant is opgeslagen hoewel de persoon wel helder dingen beredeneerd. Het enige wat beanstigend is zijn de woorden die hij spreekt over de persoon die hij bedreigd en de “duivelse” blik in de ogen. De persoon is er zelf van overtuigd dat er niets aan de hand is en geen hulp nodig heeft.
Als iemand dit herkent in een bepaald ziekte beeld of iets anders, help me dan a.u.b. (Er zijn mensen die denken dat deze persoon bezeten is maar daar ben ik niet zo zeker van, hoe herken je dat eigenlijk?)