Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gedeeltelijke of volledige goedkeuring

• Keighleigh mama van Nick

Ik heb dus gisteren te horen gekregen dat ik waarschijnlijk gedeeltelijk of volledig word goedgekeurd, dit tegen het advies in van mijn eigen psychiater. En dit terwijl ik een schizotypische persoonlijkheidsstoornis heb met borderline kenmerken en hyperactiviteit.

Ik ben wel voor een groot deel klachtenvrij nu maar onder druk is de kans dat het terugkomt. Als ik gedeeltelijk of volledig word goedgekeurd ga ik het GAK aanklagen dmv een advocaat, ik vind het belachelijk!

• noix

Je zegt dat je grotendeels klachtenvrij bent, ik kan me voorstelle3n dat je dan weer aan het werk moet.

Kun je het niet gewoon een kans geven, misschien gaat het best, wat oefenen met vrijwilliggerswerk.

Afgekeurd worden is ook geen lolletje.

Ik zou het koesteren dat je niet zo veel klachten hebt.

een ziektebeeld op zich zegt niks en is ook geen garantie voor afkeuring.

Ik ken zat mensen met schizofrenie die een gedeeltelijke of hele baan hebben.

Ik snap wel dat het eng is om weer te beginnen met werk maar als je geen of nauwelijks klachten hebt kun je niet voor het geval dat het mis gaat thuis blijven zitten.

Waarom zie je er zo tegenop?

Ik wens je in elk geval sterkte toe en hoop voor jou dat de uitslag gunstig uitvalt

groetjes noix

• karel

Sorry hoor maar ik snap ook niet echt wat je probleem nou is.

Als je klachtenvrij bent dan kan je toch gewoon gaan werken…

Mijn doel is tenminste wel om weer te gaan werken, nu ben ik bezig met vrijwilligerswerk..

gr karel

Mijn probleem is dat ik alleen klachtvrij ben als er geen druk op mij word gelegd en mijn eigen psychiater raad mij absoluut af om te gaan werken, ik geloof die man eerder dan zo'n keuringsarts.

Ik vind trouwens dat jullie heel agressief reageren, ik zit niet voor niks al 12 jaar in de WAO ik ben pas 32 dat zegt genoeg.

• karel

Inderdaad je bent pas 30 zeg je, dan ben je toch nog jong..als je snapt wat ik bedoel

Sorry dat het zo hard op je overkomt, ik bedoel het goed.

gr karel

Ja, ik begrijp het nu beter. Mijn doel was niet meer om aan het werk te komen want wie wil je nog hebben nadat je 12 jaar in de WAO zit en maar 1,5 in totaal werkervaring hebt?

Maar goed ik hoor binnenkort wel wat er gebeurt, als ik word goed gekeurd vervalt mijn uitkering en heb ik niks meer om van rond te komen. Ik heb geen recht op bijstand wat heeel gek is want normaal gesproken heb je dat wel totdat je kind 2,5 is.

• Brian

Shit man, die financiele terreur. Voor mij werk je ook als je lief bent voor nicky.

• Niek

Ik heb zelf ook schizofrenie, ik ben ook grotendeels klachtenvrij, maar zit ook in de WAO. Maar! ik weet van me zelf dat ik absoluut niet KAN werken. Dat is niet omdat ik niet wil, ik wil heel graag werken of een studie volgen, maar ik weet dat als er druk op me komt, ik gegarandeerd in de problemen kom. Ik ben zoals de meeste schizo's heel erg stressgevoelig en vlieg bij het minste al uit de bocht. Mijn psychiater heeft exact hetzelfde beeld van mij. 2 jaar geleden ben ik aan een opleiding begonnen die totaal niet moeilijk was, maar als ik alleen al met de trein en bus moest reizen was ik al op. Hoe kan zo iemand dan nog een hele dag leren/werken?

Als je klachtenvrij bent wil het absoluut nog niet zeggen dat iemand kan werken.

Helaas moet ik binnenkort ook opnieuw gekeurd worden. En ik maak me toch wel een beetje zorgen. Mijn psychiater zegt dat ik me niet echt zorgen hoef te maken, maar toch… Keighleigh ik snap je situatie.

Ja jij begrijpt wat ik bedoel, blijkbaar heb jij iets dergelijks, ik word ook zo snel moe.

Ja het is allemaal moeilijk, die keuringsarts zei ook:“Je kan voor een baby zorgen, dus je kan werken” Nou dat is dus echt grote onzin, want die keuringsarts weet niet hoeveel moeite ik hiervoor moet doen. Ik blijf zoals iedereen vechten tegen mijn wanen en heb nu nog verantwoordelijkheid erbij dat maakt het niet makkelijker.