Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gedeeltelijke of volledige goedkeuring

• noix

hoi keighleigh

mijn reactie was ook niet als hard bedoelt ik vroeg me alleen af wat de reden was dat je zo op zag tegen werken.

Ik begrijp ook wel dat als je afhankelijk bent van een uitkering dat het dan moeilijk is dat vertrouwde geld niet meer te krijgen en eigenlijk aan je lot over gelaten te worden.

Dat is ook absoluut de terreur van deze regering, dat je geen recht op bijstand hebt dat ben ik niet met je eens, je zult wel een uitkering krijgen maar met de verpliichting om werk te gaan zoeken.

Maar dit ligt heel gevoelig, toch ken ik ook mensen met een bijstandsuitkering die geen baan hoeven te zoeken die in fase 4 zitten.

Dus misschien valt het allemaal nog mee.

Ik begrijp dat je op het moment dat je zou werken, je klachten terug komen, heb je dit in die 12 jaar wao ook geprobeert of is dit slechts een vermoeden?

Ik kan het me goed voorstellen hoor als ik ga werken krijg ik ook meer klachten, maar ik ben ook absoluut niet klachtenvrij, hoe zit dat bij jou?

groetjes en sterkte noix

• Keighleigh mama van Nick

Je snapt het verkeerd:

Ik heb een eigen huis en heb dus geen recht op bijstand. (door dat eigen huis) Het verbaasd me hoeveel mensen hier niet van op de hoogte zijn maar het is dus echt zo.

• Ruba

Hoi Keighleigh,

Een eigen huis hebben betekent niet automatisch dat je dan geen recht hebt op een (gedeeltelijke) bijstandsuitkering, of je eigen huis moet opeten, etc. Verbaast me dat je dát niet weet.

• noix

Ik ken die regeling keighleigh, maar je had nog niet verteld dat je eigenhuis bezitter bent?

Dan is het gewoon heel vervelend voor je.

toch blijft mijn vraag staan, heb je weleens stappen naar vrijwilliggerswerk ondernomen in die 12 jaar van wao?

groetjes noix

• Niek

Keighleigh ik heb er zelf niet zo veel verstand van. Woon nog bij mijn ouders, maar volgens mij is het zeker wel mogelijk om een (gedeeltelijke) bijstands uitkering te krijgen als je een eigen huis hebt. Ik heb een tante met eigen huis, en een bijstands uitkering. Als ik haar zie zal ik haar er eens naar vragen.

Ja ik heb zelfs betaalde baantjes gehad maar trok dat gewoon niet.

Ik heb het nagevraagd en het is voor mij niet aan de orde, heb een flinke overwaarde.

Voordat ik het vergeet te vertellen: Vertel mij nou niks over de Sociale Dienst ik heb daar namelijk gewerkt en ken alle wetjes uit m'n hoofd.

• noix

Vervelend voor je, ik hoop dat je via de rechter je gelijk kunt halen.

sterkte noix

En er is nu iets ergers: ik ben aan het terugvallen.