hallo allemaal…
Zal me eerst effe voorstellen voor ik uitbarst :-)
ik ben dus Belinda 33 jaar en heb een broer van 29 jaar en die heeft al jaren schizofrenie,hij gebruikt leponex,valium en methadon om van de drugs af te blijven..
hij heeft jaren geleden een psychose gehad en moest ie toen onder dwang door de politie worden afgevoerd en in de isoleercel worden opgenomen,zo is dat begonnen..
nou heeft ie sinds gister weer een psychose,hij is niet agressief of zo maar hij heeft zelf in eigen initiatief gestopt met de pillen want hij zegt dat ie opdracht van god heeft gekregen en dat t allemaal troep is enz..
nou ben ik in contact met zn begeleider erover,wordt vandaagteruggebeld erover..
het grootste probleem is,dat ie veel op zn kamer zit,hij woont bij mn ouders..
maar mn moeder is ook niet goed en kan hem niet en zn ziekte goed accepteren en behandeld hem als een klein kind,als ie bijv. zich niet netjes kleedt of zn kamer niet bijhoudt(hij koopt alles dubbel,boeken enz,zuigt 1 x per 3 mnd bijv en wil nooit zn bed verschonen)
dan flipt ze helemaal,of ze geeft hem een tik of trekt aan zn haar..
dat is al jaren zo,maar wij hebben t weleens met hem over begeleid wonen gehad maar hij wil ook niet uit huis..
daarbij mag hij van de begeleider ook geen prikkels krijgen en hij zit constant in de ruzies in huis en spanningen..
ik en mn zus hebben er veel verdriet van en voleen we ons erg schuldig omdat we hem ook niet veel betrekken ein onze sociale leven,dus we vragen hem niet vaak mee ergens naartoe,mn moeder neemt ons dat erg kwalijk en daardor voel ik me erg schuldig want ik hou heel veel van mn broer en wil t beste voor hem
maar ik heb t gevoel dat ik ,dat hij zeg maar depri is doodat ik hem laat stikken,ik heb zelf 4 kids en best druk..
hebben jullie hier ervaring mee?
kunnen jullie me adviseren hoe ik met hem om kan gaan?
grt,belinda